کد خبر: 1222836
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
از دربی شمال تا میزبانی با چاشنی انتقام
ساعت ۱۹ امروز به‌طور همزمان استقلال در آزادی از مس رفسنجان پذیرایی می‌کند، شمس‌آذر قزوین در اصفهان به میهمانی ذوب‌آهن می‌رود و دربی شمال هم با میزبانی نساجی از ملوان برگزار می‌شود. هرچند دربی شمال یکی از بازی‌های حساس امروز است، اما بی‌تردید حساس‌ترین دیدار نخستین روز هفته بیست‌و‌دوم در آزادی برگزار می‌شود. 
دنیا حیدری

هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر امروز با برگزاری همزمان سه دیدار آغاز می‌شود که تساوی بدون گل تراکتور- سپاهان (دیدار عقب‌افتاده) خیال سرخابی‌های پایتخت را تا حدود زیادی آسوده کرد و حالا به جرئت می‌توان گفت که رقابت برای قهرمانی تنها بین پرسپولیس و استقلال است، البته فعلاً. 
ساعت ۱۹ امروز به‌طور همزمان استقلال در آزادی از مس رفسنجان پذیرایی می‌کند، شمس‌آذر قزوین در اصفهان به میهمانی ذوب‌آهن می‌رود و دربی شمال هم با میزبانی نساجی از ملوان برگزار می‌شود. هرچند دربی شمال یکی از بازی‌های حساس امروز است، اما بی‌تردید حساس‌ترین دیدار نخستین روز هفته بیست‌و‌دوم در آزادی برگزار می‌شود. 
دوئل نکونام و نویدکیا
استقلال در نخستین بازی سال جدید در آزادی میزبان مس رفسنجان است، تیمی که یک جام را از آبی‌پوشان گرفته و حالا درصدد شکستن طلسم شکست‌ناپذیری این تیم در آزادی است. نکونام و شاگردانش با وجود تمام حاشیه‌هایی که در طول این فصل با آن دست و پنجه نرم کردند در خانه به هیچ تیمی باج ندادند و همواره در آزادی برنده میدان بودند، اما استقلال عصر امروز برای سومین بار مقابل تیمی قرار می‌گیرد که هرچند موفق شد بازی رفت لیگ را از آن‌ها با هدایت ساکت الهامی ببرد، اما با قبول شکست برابر آن در نیمه‌های اسفند سال گذشته از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفت. تیمی که بعد از سپردن سکان هدایت خود به دست نویدکیا رنگ باخت به خود ندیده و حریف ساده‌ای برای صدرنشین لیگ نیست. 
استقلال امسال دو بار طعم تلخ شکست را چشیده؛ یک مرتبه مقابل سپاهان در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر که انتقام آن را در هفته هجدهم (دور برگشت) گرفت و یک بار نیز در برابر مس رفسنجان در مرحله یک‌شانزدهم رقابت‌های جام حذفی که رؤیای کسب قهرمانی در این دوره از رقابت‌های حذفی کشور را از آبی‌پوشان گرفت. امروز، اما نکونام این فرصت را دارد که با گرفتن انتقام از مس در آزادی و مقابل دیدگان هوادارانش ضمن ایجاد حاشیه امنیت برای استقلال در صدر جدول، شکست‌ناپذیری آبی‌پوشان در آزادی را نیز حفظ کند. 
اما در آن سوی میدان نویدکیا هم به دنبال کسب امتیاز در این دیدار حساس است و برای رسیدن به این مهم روی منتظر محمد حساب ویژه‌ای باز کرده است. هافبک عراقی که به‌طور قرضی از استقلال به مس آمده و در رقابت‌های جام‌حذفی با یک ضربه چیپ فوق‌العاده، دروازه آبی‌پوشان پایتخت را باز و حذف آبی‌پوشان پایتخت از رقابت‌های حذفی را قطعی کرد. البته او بعد از آن گل به جای خوشحالی گریه کرد تا نشان دهد هنوز هم دلش با صدرنشین لیگ است. اما این هافبک عراقی به یکی از مهره‌های کلیدی مس تبدیل شده که اتفاقاً برابر استقلال هم بازی دیدنی را به نمایش گذاشت و بی‌شک نویدکیا روی او برای به چالش کشیدن هافبک‌های استقلال حساب ویژ‌ه‌ای باز کرده است. مربی که بعد از حضورش روی نیمکت مس رفسنجان، این تیم را متحول کرده است. هرچند نویدکیا هم خوب می‌داند کسب امتیاز از استقلال در آزادی و مقابل هوادارانش کار ساده‌ای نیست، اما بی‌تردید انگیزه‌های دو مربی برای کسب نتیجه نوید یک مصاف دیدنی و جذاب را می‌دهد. 
همزمان با دوئل نکونام و نویدکیا در آزادی، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر نیز میزبان دربی شمال است، جایی که نساجی برای بقا به دنبال شکار قوی سپید انزلی است. نساجی که با کسب تنها ۱۵ امتیاز از ۲۱ بازی گذشته در رده پانزدهم جدول قرار دارد، یکی از کاندیدا‌های سقوط به لیگ یک است، مگر آنکه در هفته‌های اخیر نمایشی متفاوت از قبل داشته باشد. آخرین تمرین شاگردان ساکت الهامی با حضور صد‌ها تماشاگر برگزار شد. هوادارانی که بی‌تردید امروز برای تیم‌شان مقابل ملوان سنگ‌تمام می‌گذارند، خصوصاً که باشگاه نساجی هم برای پر شدن سکو‌ها قیمت بلیت بازی را به ارزان‌ترین قیمت ممکن (هزار تومان) کاهش داده است. علاوه بر آن، نساجی در حالی امروز برابر ملوان صف‌آرایی می‌کند که حفاظت از دروازه این تیم را لوآن پولی برزیلی به عهده دارد، دروازه‌بانی که به تازگی به جمع سرخپوشان نساجی اضافه شده و ساکت الهامی و هواداران نساجی برای مصاف دشوار امروز مقابل تیم پنجم جدول حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند. اما باید دید ملوان می‌تواند با تغییرات ایجاد شده در ترکیب این تیم و استفاده از پوئن میزبانی و حمایت هوادارانش از عهده تارتار و شاگردانش برآید یا نه. 
ملوان این فصل نتایج قابل قبولی گرفته و توانسته با کسب ۳۵ امتیاز از ۹ برد، هشت مساوی و تنها چهار باخت خود را به رده پنجم جدول برساند، اما درست در شرایطی که این تیم در تلاش برای رساندن خود به رده‌های بالاتر است، سرمایه‌گذار ملوان در پیام نوروزی خود تأکید کرد به تنهایی از عهده هزینه‌های این تیم برنمی‌آید و این بی‌شک می‌تواند شوکی برای سفیدپوشان انزلی باشد. با این حال باید دید تارتار که تا به اینجای کار به خوبی از عهده مدیریت ملوان برآمده می‌تواند با ادامه روندی که در پیش گرفته با برتری در دربی ثابت کند که ملوان ارزش سرمایه‌گذاری و حمایت را دارد یا حاشیه‌های تازه نماینده انزلی را در دربی شمال با مشکل مواجه می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار