کد خبر: 1221896
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
تیم ملی افغانستان اولین پیروزی خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را ثبت کرد.

جوان آنلاین: تیم ملی هند امروز در دور چهارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ میزبان افغانستان بود و با نتیجه ۲-۱ در این دیدار شکست خورد.

به گزارش فارس، در نیمه اول این مسابقه که در ورزشگاه ایندیرا گاندی برگزار می‌شد هند در دقیقه ۳۸ با گل سونیل چتری از روی نقطه پنالتی از حریف خود پیش افتاد تا نیمه اول با برتری یک گله هند به پایان برسد.

در نیمه دوم، رحمت اکبری در دقیقه ۷۰ بازی را برای افغانستان به تساوی کشاند و سپس شریف محمد دو دقیقه مانده به پایان با زدن گل پیروزی از روی نقطه پنالتی تیمش را به پیروزی رساند.

نکته جالب در این مسابقه خشونت بیش از حد هندی‌ها بود که باعث اعلام پنالتی به سود افغانستان و پیروزی تیم میهمان در این دیدار نیز شد. در این دیدار پربرخورد، بازیکنان هندوستان در این بازی ۵ کارت زرد و بازیکنان افغانستان نیز دو کارت زرد دریافت کردند.

افغانستان و هند دو کشوری هستند که روابط چندان خوبی با یکدیگر ندارند و این پیروزی از این جهت نیز برای افغان‎ها اهمیت مضاعفی دارد و یکی از مهمترین بردهای تاریخ فوتبال این کشور محسوب می‌شود.

تیم ملی افغانستان با این پیروزی امتیاز خود را به چهار امتیاز رساند و با تفاضل کمتر نسبت به هند در رده سوم جدول گروه A قرار گرفت.

در دیگر مسابقه این گروه، تیم ملی قطر با ۹ امتیاز از سه پیروزی متوالی در صدر گروه قرار دارد و امشب به مصاف تیم ملی کویت می‌رود که با سه امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد.

برچسب ها: افغانستان ، هند ، فوتبال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار