کد خبر: 1220656
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس رسانه ملی خبر دادند
وزیر ارشاد از دستیابی به فروش هزارو۳۰۰ میلیاردی سینما‌ها در سال ۱۴۰۲ و شکسته‌شدن رکورد‌های سینمایی خبر داد و رئیس رسانه ملی هم از تأمین بودجه و پولدار شدن سریال‌های «سلمان» و «موسی» به عنوان دو سریال درجه الف و فاخر تلویزیون خبر داد
 سید مرتضی ذاکر

جوان آنلاین: وزیر ارشاد از دستیابی به فروش هزارو۳۰۰ میلیاردی سینما‌ها در سال ۱۴۰۲ و شکسته‌شدن رکورد‌های سینمایی خبر داد و رئیس رسانه ملی هم از تأمین بودجه و پولدار شدن سریال‌های «سلمان» و «موسی» به عنوان دو سریال درجه الف و فاخر تلویزیون خبر داد. 
روز‌های آخر سال معمولاً فرصتی برای ارائه آمار عملکرد سالانه مسئولان و مدیران به اهالی رسانه است. یک‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌های هر هفته بعد از اتمام نشست هیئت دولت خبرنگاران منتظر آمدن اعضای کابینه دولت می‌مانند تا آخرین تصمیمات و اخبار را از آن‌ها بپرسند. روز گذشته محمد مهدی اسماعیلی و پیمان جبلی به عنوان دو مسئول فرهنگی کشور آخرین و جدیدترین اخبار و آمار حوزه مدیریتی‌شان را به میان خبرنگاران آوردند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های حوزه فرهنگ را قابل‌توجه دانست و فروش فیلم‌ها در سال ۱۴۰۲ را بالغ بر هزارو۳۰۰ میلیارد اعلام کرد و رئیس رسانه ملی هم ضمن اشاره به تکمیل جدول پخش برنامه‌ها در سال آتی، از تأمین بودجه سریال‌های «سلمان» و «موسی» به عنوان دو سریال درجه الف و فاخر تلویزیون خبر داد. 
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته پس از اتمام آخرین جلسه چهار‌شنبه هیئت دولت در سال ۱۴۰۲ به میان خبرنگاران حاضر در حیاط پاستور آمد و گفت: خدا را شاکرم در حالی سال ۱۴۰۲ را به پایان می‌رسانیم که در بخش فروش فیلم‌های سینمایی نسبت به سایر زمان‌ها چندین میلیارد رشد را پشت سر گذاشته‌ایم، بدین ترتیب از حدود ۴۰۰ میلیارد در سال گذشته نزدیک هزارو۳۰۰ میلیارد رشد فروش داشته‌ایم. 
وی اشاره‌ای به افزایش تعداد سالن سینما‌ها در دولت سیزدهم داشت و افزود: در آغاز دولت تعداد سینما‌ها ۵۷۰ بود، اما امروز این تعداد قریب به ۹۰۰ سینما رسیده‌است، همچنین در حوزه اسناد مهم نیز تحولات انجام و به تصویب رسیده از این میان، سند موسیقی، ایجاد شهر جهانی خلاق فرهنگی و ده‌ها ریل‌گذاری جدید را می‌توان نام برد. 
اسماعیلی ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن در ابتدای سال ۱۴۰۳ تأکید کرد: امسال با شعار «می‌خوانمت» نمایشگاه بین‌المللی قرآن را آغاز می‌کنیم. این نمایشگاه همزمان با تهران و چند استان دیگر برگزار می‌شود، البته برخی استان‌ها زودتر به بر‌پایی این نمایشگاه پرداخته‌اند، من خوشحالم که برنامه‌ریزی‌های انجام شده به درستی پیش رفته‌است. برآورد اولیه ما استقبال ۵ میلیون نفری از نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران خواهد‌بود. استقبال بین‌المللی در نمایشگاه قرآن کریم نیز خوب است. در نمایشگاه قرآن کریم، بخش غزه به صورت ویژه در نظر گرفته شده‌است. بحث کودک و نوجوان و خانواده از محور‌های اصلی نمایشگاه بزرگ قرآن است و ان‌شاءالله از خادمان قرآن کریم با حضور رئیس‌جمهور تجلیل خواهد شد. 
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما هم درباره دستاورد‌های برنامه‌های رسانه ملی گفت: نتایج برنامه‌ریزی‌ها و دستاورد‌های صداوسیما در سال ۱۴۰۳ به تدریج ثمرات خود را نشان خواهد داد. مراکز تولیدی رسانه ملی مانند «سیمرغ» و «سیما فیلم» با وظایف جدید در دفتر فیلمنامه، سازوکار‌های جدید را در پیش گرفته که نتایج آن در سال آینده برای همگان قابل‌مشاهده خواهد‌بود. 
وی ادامه داد: ساختار‌های برنامه‌ریزی که طی سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده‌بودند؛ مثل «تله‌تئاترها»، «ست‌کام» و برنامه‌های دیگر که کمرنگ شده‌بودند، در برنامه‌ریزی صدا و سیما این مراکز پررنگ شده و سهم آن‌ها در برنامه‌سازی مشخص است. در عین حال مرکز «سیما فیلم» با فراخوان به برنامه‌سازان، تهیه‌کنندگان و نویسندگان گامی در جهت تحولات بنیادین برداشته و در همین راستا آثاری جمع‌آوری‌شده که برای ارزیابی به «سیما فیلم» ارسال‌شده‌اند. طبق همین برنامه تا پایان سال ۱۳۴۳ جدول پخش برنامه‌های نمایشی و سریالی تکمیل شده‌است. 
جبلی به تخصیص بودجه سال آینده رسانه ملی اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی به شیوه‌ای انجام شده که تکالیف در برنامه هفتم بر عهده صدا و سیما قرار داده‌شده، بودجه تأمین شود و سریال‌های الف ویژه همانند «سلمان» و «موسی» را بدون دغدغه پیش ببریم، بنابراین به نظر می‌رسد سال آینده پرهزینه‌ترین سال صداوسیما از حیث تولید مجموعه خواهد بود. امیدواریم برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی‌ها بر همین منوال انجام شود. سال آینده علاوه بر مجموعه‌های نمایشی، برنامه‌های تلویزیونی هم در دستور کار قرارگرفته بدین ترتیب به نظر می‌رسد سال آینده سالی پربار برای صداوسیما در عرصه ارائه برنامه به مخاطبان خواهد‌بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار