کد خبر: 1220654
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
برای از بین بردن شائبه اعمال نفوذ در پرونده اخیر فساد منتسب به فرزندانش
رئیس قوه قضائیه ضمن پذیرش درخواست استعفای دکتر مصدق از معاون اولی قوه قضائیه گفت: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تأثیری نداشته و نخواهد داشت، اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد. 

جوان آنلاین: رئیس قوه قضائیه ضمن پذیرش درخواست استعفای دکتر مصدق از معاون اولی قوه قضائیه گفت: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تأثیری نداشته و نخواهد داشت، اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد. 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه مکرراً تأکید داشته که دستگاه قضایی باید در دوره تحول و تعالی، بدون تبعیض و اغماض با فساد در همه عرصه‌ها و ساحت‌ها برخورد جدی داشته باشد. در همین راستا پس از تشکیل پرونده ناظر بر اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضایی که دو تن از فرزندان ذکور دکتر مصدق معاون اول قوه قضائیه نیز در زمره متهمان آن هستند، رئیس عدلیه بر پیگیری دقیق، قاطع و همه جانبه این پرونده تا حصول نتیجه نهایی و صدور حکم قانونی تأکید کرد و شخص آقای مصدق نیز در این رابطه و از ابتدای تشکیل پرونده، از رویکرد رئیس عدلیه در مبارزه بدون تبعیض و اغماض با فساد تبعیت داشته است. در همین راستا دکتر مصدق به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه شائبه اعمال نفوذ یا تأثیرگذاری در پرونده مطروحه و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده معاندان و بدخواهان، استعفای خود از سمت معاون اولی قوه قضائیه را تقدیم رئیس عدلیه کرد. در متن استعفای مزبور تصریح شده که این مقام مستعفی از ابتدای تشکیل پرونده اتهامی فرزندانش، با احدی از عوامل مرتبط با پرونده اعم از قضات دادسرا و دادگاه هیچ گونه ارتباطی نداشته است. مصدق در متن استعفایش ضمن تشکر از رئیس قوه قضائیه تأکید کرده که همواره خود را سرباز کوچک نظام و مقام معظم رهبری مدظله العالی می‌داند و در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده است. 
این گزارش حاکی است پس از وصول استعفای دکتر مصدق از معاون اولی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ضمن پذیرش این درخواست نوشت: اگر چه حضور شما در این منصب، در رسیدگی به پرونده مورد اشاره مدخلیت و تأثیری نداشته و نخواهد داشت، اما با توجه به درخواست حضرتعالی و نکاتی که مطرح کردید استعفای شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد. 


 نباید گناه پسر را به پای پدر نوشت
جواد منصوری، عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفتگو با فارس با اشاره به استعفای حجت الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه و اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون این موضوع گفت: به نظر من این استعفا کار منطقی نبوده است و ایشان به صراحت از کار فرزندانشان تبری جسته‌اند و همین کافی است. وی افزود: نباید که به خاطر حرف مردم یا بعضی اتهامات و دروغ‌های بیجا، ایشان چنین کاری را می‌کردند مسئله این است که مسئولان ما باید کارشان را درست انجام دهند دقیق انجام دهند و طبق قانون انجام دهند و از دروغ‌هایی که در رسانه‌ها و محافل و مجالس مختلف گفته می‌شود نگران نباشند. 
عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب تصریح کرد: شاید ایشان خواستند که امکان شایعه‌سازی و دروغ گفتن را از بین ببرند، اما معمولاً کسانی که می‌خواهند شائبه‌سازی کنند به این مسائل توجه نمی‌کنند. منصوری خاطرنشان کرد: حساب پدر را باید از حساب پسر جدا کرد و نباید گناه پسر را به پای پدر نوشت، البته اگر در گذشته پدر متوجه شده باشد که این‌ها دارند از موقعیت او سوء استفاده می‌کنند و کاری نکرده است جای توبیخ را دارد ولی اگر پدر در کار دخالت نکرده باشد و شریک جرم نباشد، تبرئه است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
0
0
عجب؟؟؟ معاون اژه ای استعفا داد و پذیرفته شد...
ول معاون بخش سیاسی جبلی برکنار شد؟؟؟؟
# رسانه عادل
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
0
0
تاریخ نگاری رو رها کردی..
?????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
0
0
بگویید آن خانه هایی که نشسته ازکجاست ?
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار