کد خبر: 1220417
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
فریدون حسن

مهدی تاج از شمردن ستاره‌های فدراسیونش رسیده به شمردن تعداد دفعاتی که مردم را خندانده است! البته منظور جناب تاج این نیست که خودش مردم را خندانده (هرچند که ادعا‌های او خنده‌دار هم هست)، بلکه منظورش همان فدراسیون است. 
رئیس فدراسیون فوتبال که پیش از این مدعی بود فدراسیونش پنج، شش ستاره دارد حالا به طور خنده‌داری از چهار بار خنداندن مردم می‌گوید و به آن می‌نازد. تاج دیروز در مجمع عادی فدراسیون فوتبال مدعی شد: «نتایج خوبی در جام ملت‌های آسیا با مربی ایرانی کسب کردیم و در فوتبال ساحلی با مربی ایرانی نتایج خوبی گرفتیم. چهار بار مردم را خنداندیم که فقط از فوتبال برمی‌آید. یکی از بازی‌ها دیدار تیم نوجوانان با برزیل در جام جهانی بود، دومی بازی با ولز در جام جهانی ۲۰۲۲، سومی دیدار با ژاپن در جام ملت‌های آسیا و آخری هم فوتبال ساحلی. در فوتبال ساحلی، قهرمانی دست ما بود که افتاد. با امکاناتی که داریم نتایج خوبی رقم زدیم. در فوتبال دنیا با پنج امتیاز اختلاف نسبت به ژاپن، دوم آسیا هستیم. در فوتبال ساحلی در رده پنجم دنیا قرار داریم، در فوتسال ششم دنیا هستیم که این شرایط بسیار خوبی است. در فوتسال بانوان قهرمان آسیا هستیم. جمع‌بندی خودم این است که اتفاقات مثبت بوده است.»
اصلاً کاری با بقیه ادعا‌های او نداریم. کاری نداریم که مدعی شد زیرساخت‌های مثبتی ایجاد شده، اما واقعیت این است که حتی از بازسازی و تجهیز ورزشگاه‌ها هم خبری نیست. کاری نداریم که از عضویت در ۱۶ کمیته کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت، اما واقعیت این است که این عضویت‌ها هیچ ثمری برای فوتبال ایران نداشته است. فقط می‌خواهیم ببینیم این ادعای چهار بار خنداندن مردم را چگونه برای خودش ردیف کرده است؟ این درست که ما با هر پیروزی تیم‌های ملی خوشحال می‌شویم، اما جناب تاج این شامل تمام رشته‌های ورزشی می‌شود، رشته‌هایی که برخلاف فوتبال پیروزی‌هایشان تداوم دارد و حتی به قهرمانی هم ختم می‌شود، نه اینکه بعد از هر چهار بار خنداندن مردم، ۴۰ بار اشک آن‌ها را در بیاورد. پس به این ادعایتان هم که این کار فقط از فوتبال برمی‌آید می‌خندیم تا تعداد خنده‌ها پنج بار بشود. 
مهدی تاج در میان حرف‌های خنده‌دارش به موفقیت‌های فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتسال بانوان اشاره می‌کند. دو مورد اول با وجود قهرمانی و افتخارآفرینی‌های فراوان همیشه مانند بچه‌سرراهی فدراسیون او بوده و هستند و فوتسال بانوان هم بعد از دو بار قهرمانی در آسیا امروز اصلاً وجود خارجی ندارد که تاج به آن می‌نازد. مهدی تاج حتی متوسل به پیروزی نوجوانان مقابل برزیل می‌شود و دلخوشی خود از برتری مقابل ژاپن را هم فریاد می‌زند و نمی‌داند با چنین اظهارنظری نه تنها باعث خنده مخاطبان می‌شود که بدتر از آن ثابت می‌کند چه نگاه سطحی‌نگری بر فدراسیون فوتبال ایران حاکم است. نگاهی که دلخوش به چند پیروزی بی‌اهمیت است و تلخ‌کامی‌های بعد از آن را نمی‌بیند. 
با چنین طرز فکری قطعاً نباید توقع پیشرفت فوتبال را داشت. فوتبالی که شخص اول آن به چند برد دلخوش است و حتی برد‌های سال‌های قبل را نبش قبر می‌کند، هرگز نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. فوتبال ایران و فدراسیونش در حالی دلخوش به چهار بار خنداندن مردم هستند که علاقه‌مندان به فوتبال این روز‌ها با حیرت در حال دیدن پیشرفت کشور‌های اطراف هستند. کشور‌هایی که مسئولان فوتبالشان به یک یا چند پیروزی مقطعی و زودگذر دل نمی‌بندند و مدام آن‌ها را فریاد نمی‌زنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار