کد خبر: 1219517
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در جمع دانش‌آموزان اردوهای راهیان پیشرفت اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صدد است تا به کمک دولت، اردوهای راهیان پیشرفت را توسعه بدهد چون یک ضرورت اقدامی است که در گذشته نسبت به آن غفلت شده و باید جبران شود.

جوان آنلاین: سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ظهر امروز (پنجشنبه، ۱۷ اسفندماه) در حاشیه بازدید جمعی از دانش‌آموزان نخبه سراسر کشور از دستاوردهای پهپادی سپاه پاسداران گفت: نوجوانان و جوانان آینده سازان کشور هستند و آینده متعلق به این عزیزان است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: ما وظیفه داریم آنچه در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد بودیم و دستاوردها و توانمندی‌های‌مان آن‌ها را به صورت غیر مستقیم نه صرفا از طریق سیما و نمایشگاه‌ها بلکه به شکل عملی به عزیزان دانش آموزان نشان بدهیم چرا که در بسیاری از اردوهایی که با عزیزان داشته‌ایم، متوجه شده‌ایم که تبلیغات دشمنان شاید باورهایی را به وجود آورده که عزیزانمان به این توانمندی‌ها باور و قبول ندارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ما در بازدید از توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در اردوهای راهیان پیشرفت امکان پرسش و پاسخ از این توانمندی‌ها و دیدار با مسئولان را دارند، این اتفاق بزرگی است که نتیجه بخش بودن آن را ملاحظه می‌کنیم.

وی افزود: وظیفه داریم در قبال نسل آینده تا آگاه سازی تبیین و اطلاعات را به آن‌ها ارائه کنیم. اگر جوانان و نوجوانان ما بخواهند در آینده مسئولیت‌هایی را بر عهده بگیرند ضمن تسلط نسبت به گذشته باید به آینده نیز امیدوار باشند چون این حرکت به این کار کمک می‌کند.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره امکان استفاده فراگیر دانش‌آموزان و دانشجویان از اردوهای راهیان پیشرفت، تصریح کرد: این کار از سال گذشته آغاز شده و تا به امروز نیز وسعت گرفته است. به نحوی که در آذربایجان، خراسان جنوبی، تهران، کاشان، هرمزگان و خوزستان نهادینه شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صدد است تا به کمک دولت، اردوهای راهیان پیشرفت را توسعه بدهد چون یک ضرورت اقدامی است که در گذشته نسبت به آن غفلت شده و باید جبران شود.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره کم‌کاری‌ها در بخش‌های درس آمادگی دفاعی در دوران مدرسه، عنوان کرد: محور این اقدام آموزش و پرورش است و ما صرفاً نقش کمک کننده و همراهی با آن‌ها را بر عهده داریم. در این راستا، هر اقدام و کمکی که بتوانیم آماده انجام هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به اقدامات و دستاوردهای این نیرو تصریح کرد: اقدامات ما در بخش‌های مختلف همچون حوزه فضا، موشکی و سایر بخش‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و حتماً به موقع درباره آن‌ها اطلاع رسانی می‌شود. در حوزه فضایی بسیاری از سدهای فناوری شکسته شده و پیشرفت‌ها در آینده با سرعت و موفقیت‌های بیشتر و فواصل کمتر رخ خواهد داد.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی درباره مقابله با اقدامات ناامن کننده دشمنان در مرزهای ایران، تصریح کرد: دشمنان به صورت فردی، ۲، ۳ یا ۵ نفر دست به اقدامات ناامن کننده می‌زنند که بسیاری از آن‌ها دستگیر می‌شوند و درصد ناچیزی از آن‌ها موفق می‌شوند. به نحوی که این افراد عمدتاً پیش از انجام هرگونه اقدامی بازداشت می‌شوند و گزارش برخی از دستگیری‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: دوستان ما در همه بخش‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی کل کشور و وزارت اطلاعات فعال هستند و امنیت ما یک امنیت غالب است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پایان تصریح کرد: راهیان پیشرفت در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و اساتید جریان دارد و ارتباط خوبی نیز وجود دارد البته یک خلاء در این رابطه وجود دارد که همه مسئولین باید برای رفع آن پای کار بیایند.

گفتنی است؛ جمعی از دانشجویان نخبه و استعدادهای درخشان از چند استان کشور به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در قالب اردوهای راهیان پیشرفت از دستاوردها و توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب بازدید خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار