کد خبر: 1218578
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
بازار بورس تهران پس از افت‌ها و کم رمقی طی هفته‌های گذشته اولین روز هفته را با حجم بالا و رشدارزش معاملات شروع کرد وبار دیگر بارقه‌های امید را به بازار سهام بازگشت
جواد عسکر

جوان آنلاین: بازار بورس تهران پس از افت‌ها و کم رمقی طی هفته‌های گذشته اولین روز هفته را با حجم بالا و رشدارزش معاملات شروع کرد وبار دیگر بارقه‌های امید را به بازار سهام بازگشت. 
ارزش معاملات روزانه به نزدیک ۹ هزارمیلیاردتومان رسید که تقریبا در چند هفته گذشته بی سابقه بود. 
نماد‌های پالایشی و فولادی بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس گذاشتند. 
ارزش معاملات گروه خودرویی با لیدری ایران خودرو که تا صف خرید هم پیش رفت به رقم ۴۷۵ میلیارد تومان رسید و ایران خودرو صف خرید بیش از ۱۶۵ میلیون برگ سهمی را در دقایق پایانی به خود دید تا گروه خودرویی پرچم دار ارزش معاملات در بازار امروز باشد.

پس از آن گروه فلزات اساسی بهتر عمل کرد و ارزش معاملاتی در حدود ۳۳۱ میلیارد تومان به خود گرفت. از سویی دلار در بازار آزاد ارقام بالایی را به خود دیده است.

 به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۳۱۷۱۴ واحد رشد به ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۵۴۱ واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۲۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۶۶۱۱ واحد رشد به ۴۳۵ هزار و ۲ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۰۴۸۱ واحد رشد به ۷۲۴ هزار و ۶۵۵ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۹۰۱ واحد صعود به ۴۰۷ هزار و ۹۸۵ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۴۷۹۶۱. واحد رشد به ۲ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۳۱ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۳۲۵۷۲ واحد رشد به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۹۰۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۶۳۷۲ واحد صعود به رقم ۴ میلیون و ۳۵ هزار و ۷۰۶ واحد رسید.
نماد فولاد، شپناف شبندر، وغدیر، شتران، تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و سصف‌ها بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
 در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۳۲۸.۱۸ واحد صعود به رقم ۲۴ هزار و ۷۷۸ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۸ میلیارد و ۱۹ میلیون برگ سهم در قالب ۳۳۲ هزار و ۲۷۱ فقره به ارزش ۵۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

برچسب ها: بورس ، اقتصاد ، رشد شاخص
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار