کد خبر: 1218455
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
انتقاد تاج از تفکری که خودش دنبال می‌کند
شمیم رضوان

 جوان آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال، تشکیل فراکسیون ورزشی قدرتمند جهت رسیدگی جدی به ورزش را مطالبه جامعه ورزش می‌خواند. تاج همچنین تأکید دارد بودجه و زمانی که مجلس برای ورزش می‌گذارد، کافی نیست، اما با وجود این، نتایج فوتبال در بخش‌های مختلف مانند بانوان، فوتبال ساحلی و فوتسال راضی‌کننده است. البته که تردیدی نیست نتایج فوتبال در بخش‌های اشاره شده توسط رئیس فدراسیون همواره قابل قبول و راضی‌کننده بوده و هست، اما به همان اندازه که در موفقیت‌تیم‌های نامبرده شده شکی نیست، در این خصوص هم شکی نیست که عمده همان بودجه ناچیزی که تاج به آن اشاره دارد، برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان (مردان) هزینه می‌شود. نه تیم بانوان، فوتبال ساحلی یا فوتسال!
تاج زمانی که به راضی‌کننده بودن نتایج تیم‌های فدراسیون فوتبال اشاره دارد، هیچ نامی از تیم ملی فوتبال بزرگسالان و ناکامی‌های بی‌پایان آن نمی‌آورد. تیمی که عمده بودجه فدراسیون صرف آن می‌شود و سال‌های سال است که مهم‌ترین موفقیت آن کسب جواز حضور در جام جهانی است و بس؛ تیمی که ناکامی‌های آن کسب عنوان نخست جام‌ملت‌های آسیا نیم قرن را پشت سرگذاشته است. درست همانند امید‌های فوتبال ایران که ناکامی آن‌ها در کسب جواز حضور در المپیک چهار‌دهه، ادامه دارد. با این تفاوت که برای امید‌ها برخلاف بزرگسالان هزینه‌های هنگفت نمی‌شود و، اما برای بزرگسالان می‌شود، اما پای تمجید از تیم‌های موفق فوتبال که به میان می‌آید، هیچ اشاره‌ای نمی‌توان به بزرگسالان کرد. به طوری که حتی تاج هم وقتی به تمجید از نتایج کسب‌شده توسط تیم‌های فدراسیون می‌پردازد، از بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی نام می‌برد و کوچک‌ترین اشاره‌ای به بزرگسالان نمی‌کند. حال آنکه در تقسیم همان بودجه اندکی که رئیس فدراسیون بدان ایراد وارد می‌کند، تنها تیمی که سهم می‌برد، بزرگسالان هستند. تیمی که تک‌تک بردهایش پاداش‌های کلان دارد. درست برخلاف بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی که حتی قهرمانی‌هایشان هم به اندازه اندک برد‌های تیم ملی فوتبال پاداش ندارد. 
حق با تاج است. مجلس چونه ورزش را کوچک می‌گیرد و بودجه اندکی سهم این حوزه و حتی فوتبال می‌شود، اما مگر تفاوتی میان تفکر تاج با مجلسی‌ها که چانه ورزش را کوچک می‌گیرند، وجود دارد؟ مجلس به ورزش بودجه محدود می‌دهد و تاج همان ناچیز را هم به فوتبال بزرگسالان مردان می‌دهد.

برچسب ها: فوتبال ، جام جهانی ، ورزش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار