کد خبر: 1215994
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
رییس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام مطالعات حریم گسلی شهر ساری خبر داد.

جوان آنلاین: "علی بیت‌اللهی" گفت: با توجه به مسوولیت‌های قانونی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در زمینه تعیین حریم گسل‌ها و تدوین ضوابط ساخت‌وساز در این حرایم در سطح شهر‌های کشور بر اساس بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور و همچنین بر اساس طرح مشترک با شورای‌عالی شهرسازی و معماری در همین موضوع برای ۳۳ شهر کشور، انجام مطالعات در برنامه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، بیت‌اللهی ادامه‌ داد: مطالعات تعیین حریم گسلی سطح شهر ساری و حاشیه آن در بخش مطالعات، بازدید‌های گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های مورد نیاز و مراحل فنی در شعاع پنج کیلومتری آن، به پایان رسید.

به گفته وی، این طرح با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و در همکاری اداره کل راه و شهرسازی مازندران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح استان، انجام شد. علاوه بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر ساری با متد دقیق، تمامی ساختمان‌های با اهمیت، ابنیه فنی، تاسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های قرار گرفته در حرایم گسلی مورد نظر، جهت تعیین راهکار‌های کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است.

بیت‌اللهی خاطرنشان‌کرد: نتایج این طرح، در اسرع وقت برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال شده که پس از گذراندن مراحل قانونی، به همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای بهره‌برداری درتصمیم‌گیری‌های آتی ابلاغ می‌شود.

برچسب ها: زلزله ، گسل ، مسکن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار