کد خبر: 1214210
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
نمایشگاه «تجسم هنر» استان بوشهر تا ۱۸ بهمن جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۱ پذیرای هنردوستان است.

جوان آنلاین: نمایشگاه «تجسم هنر» شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی استان بوشهر افتتاح شد.

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین گشایش نمایشگاه «تجسم هنر» این استان بیان کرد: با توجه به جایگاه و نگاه ویژه به هنر، هنرمند و انقلاب اسلامی، سالانه شاهد اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی با محوریت فجر و با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری در استان هستیم.

او افزود: همزمان با سومین روز از بهار ۴۵ انقلاب اسلامی نمایشگاه «تجسم هنر بوشهر» در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر گشایش یافت. در این نمایشگاه ۴۰ اثر فاخر و ماندگار از ۹ هنرمند برجسته استان به مدت پنج روز در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

او ادامه داد: در دهه مبارک فجر و تا پایان این ایام فرخنده دو جشنواره ملی فرهنگی و هنری دیگر در استان برگزار خواهیم کرد. برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری فجر در دور افتاده‌ترین نقطه کشور اتفاق مهمی است که به برکت انقلاب اسلامی در حال اجرا است و نشاط و امیدآفرینی را در جامعه ترویج می‌دهد.

این مدیر عنوان کرد: هنر بهترین ابزار و وسیله برای ارائه موضوعات پیرامونی است که می‌تواند زمینه ارتباط تمام حوزه‌ها با همدیگر را فراهم کند.

افروغ، انتقال مفاهیم انقلاب را با زبان هنر گامی ضروری دانست و اظهار کرد: دهه فجر به عنوان نگینی درخشان در تاریخ ایران‌زمین است که باید در قالب هنر به آیندگان معرفی شود.

او تصریح کرد: هنرمندان با نقش‌آفرینی پررنگ خود می‌توانند موضوعات مختلف را در قالب هنر به زیبایی هر چه بیشتر و بهتر به اقشار مختلف جامعه معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن تقدیر از هنرمندان حوزه‌های مختلف جامعه در تولید آثار فاخر و زیبا، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با برگزاری این جشنواره‌ها هنرمندان را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.


سعیده حسنی دبیر هنری بخش «تجسم هنر» استان بوشهر نیز در این آیین گفت: ۴۰ اثر هنری در بخش‌های کاریکاتور، رسانه‌های هنری دیجیتال، پوستر، نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی، نقاشی خط، عکاسی و هایپررئال در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.


حسنی اظهار کرد: آثار ارائه شده از هنرمندان سراسر استان مانند علیرضا احمدی خرم، علی جوانمرد، غزاله دنیوی، رخساره ملکی، فاطمه ابراهیمی، احمد عرب، زینب احمدی‌فرد، علی نازکسرایی و علی نصوری است.

او افزود: کارگاه آموزشی نقاشی مدرن با حضور مریم خلیفه و باغ چوبی با حضور نرجس نیکفرجام از دیگر برنامه‌های نمایشگاه «تجسم هنر» بوشهر است.

حسنی ادامه داد: از اهداف برپایی نمایشگاه می‌توان به شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های جوان و نوجوان و تشویق به فعالیت در حوزه هنر‌های تجسمی و معرفی آثار فاخر هنرمندان استان اشاره کرد.

دبیر هنری جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در استان بوشهر و عضو انجمن هنر‌های تجسمی این استان عنوان کرد: هنرمندان استان ما در حوزه هنر‌های تجسمی از بهترین‌ها هستند که برگزاری این رویداد می‌تواند نقش به‌سزایی در معرفی آن‌ها ایفا کند.

نمایشگاه «تجسم هنر» استان بوشهر تا ۱۸ بهمن جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۱ پذیرای هنردوستان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار