کد خبر: 1214208
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰
بر اساس آنچه در این بیانیه منتشر شده و بررسی سوابق گذشته، ضربه اخیر وزارت اطلاعات به‌نوعی بزرگ‌ترین یا حداقل از بزرگ‌ترین ضرباتی است که سازمان موساد در حوزه لو رفتن هویت جاسوسانش تاکنون خورده است

جوان آنلاین: مهدی جهان‌تیغی در کانال شخصی خود در پیام‌رسان بله نوشت: از بررسی بیانیه وزارت اطلاعات مبنی بر شناسایی تعداد قابل‌توجهی از جواسیس موساد در ۲۸ کشور جهان، نکات قابل‌توجهی قابل‌استخراج است که در ادامه می‌خوانید: 
۱- بر اساس آنچه در این بیانیه منتشر شده و بررسی سوابق گذشته، ضربه اخیر وزارت اطلاعات به‌نوعی بزرگ‌ترین یا حداقل از بزرگ‌ترین ضرباتی است که سازمان موساد در حوزه لو رفتن هویت جاسوسانش تاکنون خورده است. 
۲- بیانیه وزارت اطلاعات در حالی منتشرشده که اینک دستگاه امنیتی ایران، صرفاً در مرحله اعلام اطلاعات نیست و بهره‌برداری از این اطلاعات را از مدتی قبل آغاز کرده است. به‌بیان دیگر، از دستاورد‌های این بیانیه بیشتر هم خواهیم شنید و استمرار خواهد داشت. 
۳- ایران چند سال قبل نیز با شناسایی و افشای هویت جاسوسان، ضربه مشابه اخیر به موساد را به سازمان سیا وارد کرده بود. آن ضربه بیشتر در فضای سایبر و استفاده از تحلیل اطلاعات و فضای مجازی اتفاق افتاد، اما ضربه اخیر به موساد به صورت ترکیبی با استفاده از روش‌های، سنتی و پیشرفته اطلاعاتی رخ‌داده است. نکته مهم‌تر ضربه وارد شده توسط وزارت اطلاعات به موساد این بوده که بخشی از جمع‌آوری اطلاعات از موساد با روش اختصاصی این نهاد امنیتی بوده که برای طرف مقابل هنوز شناسایی نشده است. 
۴- ایران علاوه بر به دست آوردن یافته‌های اطلاعاتی و امنیتی اینک از مهم‌ترین تأسیسات پنهان نظامی، کارخانجات تسلیحاتی و صنایع استراتژیک غیرنظامی رژیم‌صهیونیستی اطلاعات ویژه‌ای در اختیار دارد. معنای این دستاورد‌ها این است که اولاً مختصات این اماکن مهم در صورت تصمیم و لزوم برای آسیب رساندن در اختیار ایران هست و دیگر پنهان نیست و ثانیاً ایران اطلاعات مهمی درباره آخرین پروژه‌های راهبردی نظامی و غیرنظامی اسرائیل نیز در اختیار دارد. این اطلاعات سبب می‌شود تا ایران، محاسبات راهبردی دقیق‌تری از قبل درباره این رژیم داشته باشد و میان عملیات روانی و واقعیت میدانی اسرائیل در بزنگاه‌ها راحت‌تر تفکیک قائل شود. 
۵- در بخش مهمی از روش کسب اطلاعات دریافتی از اماکن نظامی راهبردی پنهان و تأسیسات استراتژیک غیرنظامی رژیم صهیونیستی، از عوامل انسانی همکار در سرزمین‌های اشغالی استفاده شده و وزارت اطلاعات همچنان نیز توانسته، هویت آن‌ها را پنهان نگاه بدارد. 
۶- بیانیه وزارت اطلاعات با زیرکی، میزان اطلاعاتی را که از رژیم صهیونیستی و به خصوص از اماکن محرمانه این رژیم کسب کرده، را در ابهام قرار داده است. ابهام بالاتر نهفته در بیانیه وزارت اطلاعات، میزان بهره‌برداری است که تاکنون از اطلاعات به‌دست‌آمده، اتفاق افتاده است. این ابهام‌آفرینی سبب می‌شود تا رژیم صهیونیستی در شناسایی و مسدود‌سازی منافذ امنیتی اخیر نیز دچار ابهام و مشقت شود. 
۷-، اما در کنار اقدام بزرگ جهانی که وزارت اطلاعات در شناسایی جاسوسان موساد در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا انجام داده، معادلات جدیدی را نیز بین خود و برخی سرویس‌های امنیتی دنیا نیز ایجاد کرده است. ایران اطلاعات خود را با سرویس‌های امنیتی کشور‌های همراه و غیر متخاصم به اشتراک گذاشته و دور جدیدی از افزایش همکار‌ی‌ها را با آن‌ها آغاز کرده است. اما تبادل این اطلاعات به کشور‌های غیر دوست، رایگان نخواهد بود. به نظر می‌رسد در جریان تبادل احتمالی این اطلاعات، معامله‌های امنیتی و امتیازات خوبی در انتظار ایران باشد. بخشی از این معاملات و امتیازات اطلاعاتی، بار‌ها قبل از این مایه نگرانی اپوزیسیون خارج نشین شده بود که به قسمتی از معاملات امنیتی بین ایران و کشوری که در آن مقیم شدند یا همکاری می‌کنند، تبدیل نشوند. ضمن اینکه ایران با رو کردن شبکه جاسوسان و نوع فعالیت‌های آن‌ها در کشور‌های مختلف دنیا، روابط موساد با این کشور‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. همچنان که در بیانیه وزارت اطلاعات نیز آمده این جاسوسان در کشور‌های دیگر اقدامات ضد امینتی قابل‌توجهی علیه مردم و کشورشان انجام دادند که در محاسبات آن کشور‌ها در قبال رژیم صهیونیستی قطعاً بی‌تأثیر نخواهد بود. 
۸- خبر دیگری که لابه‌لای بیانیه وزارت اطلاعات می‌توان دریافت کرد این است که برخی از همکاران موساد در تور وزارت اطلاعات قرار دارند ولی به دلایل امنیتی زمان دستگیری آن‌ها فرانرسیده است. درباره برخی از همکاران موساد در خارج از ایران نیز همین معادله برقرار است و مرحله شناسایی آن‌ها اتفاق افتاده و تصمیم برای اینکه دستگیرشده یا ضربه بخورند، به زمان و مکان خودش موکول شده است. 
۹- با توجه به بیانیه وزارت اطلاعات، اینک برای چندین بار علنی شده که سازمان موساد از اراذل‌واوباش در داخل ایران به صورت ویژه یارگیری می‌کند. معنای این گزاره آن است که ایجاد اغتشاش، ناامنی، بی‌نظمی‌های خیابانی که پیش از این در بسیاری از اعتراضات سال گذشته و قبل از این توسط اراذل‌واوباش صورت می‌گرفت، دیگر نمی‌توان به عنوان یک موضوع صرفاً معمول انتظامی به آن نگریست بلکه می‌تواند جنبه کاملاً ضدامنیتی داشته باشد و تحت نظارت سرویس موساد صورت گرفته باشد. 
۱۰- تأییدی که دیگر سرویس‌های امنیتی بر صحت اطلاعات جواسیس موساد زدند و دستگیری‌ها و برخورد‌های که در روز‌های اخیر در کشور‌های مختلف صورت گرفته شده، نشان می‌دهد که وزارت اطلاعات چقدر دقیق و درست عمل کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار