کد خبر: 1212622
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۰
اگر به شما بگویند که هفته آینده قرار است یک سفر اکتشافی به قطب داشته باشید، آیا هیجان‌زده نمی‌شوید؟ بدیهی است که می‌شوید! ما انسان‌ها هیجان‌زده می‌شویم به ویژه اگر مقصد/هدف جذابی پیش‌روی ما وجود داشته باشد

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «آکادمی مدیریت استراتژیک» نوشت: اگر به شما بگویند که هفته آینده قرار است یک سفر اکتشافی به قطب داشته باشید، آیا هیجان‌زده نمی‌شوید؟ بدیهی است که می‌شوید! ما انسان‌ها هیجان‌زده می‌شویم به ویژه اگر مقصد/هدف جذابی پیش‌روی ما وجود داشته باشد. آنقدر هیجان‌زده رسیدن به هدف هستیم که همه چیز را برای موفقیت تنظیم می‌کنیم، اما باید به خاطر داشته باشیم که برنامه‌ریزی باید دو‌قلو باشد:
برنامه‌ریزی موفقیت: برنامه‌ریزی مقدمات دستیابی به هدف
برنامه‌ریزی شکست: برنامه‌ریزی اقدامات پیشگیرانه، جبرانی، تدافعی، بازگشتی و جایگزین برای مقابله با موارد ناخواسته و برنامه‌ریزی نشده و مخاطرات. 
در هنگام اتخاذ تصمیم‌گیری‌های مهم، باید راهی برای بازگشت در نظر بگیرید تا اگر تصمیم‌های شما اشتباه از آب درآمد، بتوانید آن‌ها را جبران کنید. به تصمیم خود توجه و سعی کنید، حدس بزنید که در چه شرایطی تصمیم شما با شکست مواجه خواهد شد. در هنگام تصمیم‌گیری همیشه از خود بپرسید که چه چیز‌هایی ممکن است درست از آب در نیاید؟ چگونه می‌توانید برای تصمیم خود یک حاشیه ایمنی ایجاد کنید؟ آیا برای بازگشت از قطب فکری کرده‌اید؟
به همین خاطر در دانش استراتژی و سرمایه‌گذاری واژه‌ای وجود دارد به نام استراتژی خروج (Exit strategy)، چون قرار نیست همه چیز خوب برود. برای اینکه بتوانید برای بازگشت از قطب هم فکری بکنید، سه پیشنهاد عملی وجود دارد:
۱) از مصاحبت آدم‌های بدبین لذت ببرید. آن‌ها به صورت ذاتی علاقه‌مند هستند که جنبه‌های منفی را ببینند! از این استعداد حداکثر استفاده را بکنید. 
۲) سناریو‌های شکست را در ذهن خود مرور کنید. از خود بپرسید در چه صورتی برنامه ما با شکست روبه‌رو می‌شود. 
۳) زندگینامه و تاریخچه آدم‌هایی که شکست خورده‌اند را نیز علاوه بر افراد موفق مطالعه کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار