کد خبر: 1211355
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
خسارتی که از سوانح رانندگی به کشور تحمیل می‌شود، معادل ۷درصد تولید ناخالص ملی است.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: خسارتی که از سوانح رانندگی به کشور تحمیل می‌شود، معادل ۷درصد تولید ناخالص ملی است.
سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه بازدید از مجتمع بازرسی کیفیت و استاندارد به خبرنگاران گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی است و ابعاد مختلف، فعالیت و کیفیت این سیستم روی زندگی تک‌تک آدم‌ها مؤثر است، چراکه مخاطب این سیستم، همه افراد جامعه را دربر می‌گیرد و همه وظیفه دارند که به ارتقای کیفیت و استاندارد آن کمک کنند.
وی با اشاره به نقش خودرو در حوزه ترافیک افزود: در کنار مؤلفه راه و عامل انسانی، خودرو نیز نقش بسیار مهمی در سیستم ترافیک دارد و در دو حوزه کاملاً مهم، یعنی حوزه زیست‌محیطی و حفظ جان انسان‌ها آثار زیان‌بار خود را نشان داده و خیلی مهم است که در طراحی خودرو هر دو جنبه دیده شود. سردار حسینی اضافه کرد: امروز در دنیا کاملاً نگاه جامعی به طراحی خودرو وجود دارد و روز به روز با فناوری‌های جدید و با حداقل آلایندگی و حداکثر ایمنی تولید می‌شود.
وی تأکید کرد: در کشور‌های توسعه‌یافته اصل بر این است که انسان ممکن است در رانندگی و در هر لحظه مرتکب خطا شود پس در طراحی راه و خودرو باید یکسری پیش‌بینی‌های فنی و ایمنی پیاده‌سازی شود که بتواند خطای انسان را جبران کند که در مورد راه و جاده اصطلاح راه بخشنده و در مورد خودرو نیز ارتقای سیستم‌های ایمنی خودرو را به کار می‌برند.
رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به انتظارات از خودروی ایمن پرداخت و اذعان داشت: ما از یک خودرو انتظار داریم که در حوزه ایمنی دو دسته سیستم را داشته باشد؛ اول «سیستم فعال» که از تصادف جلوگیری کند و دوم «سیستم غیرفعال» که در صورت تصادف قادر به حفظ جان سرنشینان خودرو باشد.
سردار حسینی در ادامه به خسارت سنگین تصادفات به کشور گفت: جدا از خسارات معنوی جانباختگان حوادث ترافیکی که جبران‌ناپذیر است در بحث مادی نیز طبق محاسبات انجام شده خسارتی که از سوانح ترافیکی به کشور تحمیل می‌شود، معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی است و این جزو مشکلات جدی ما در کشور محسوب می‌شود.
سردار حسینی با اشاره به اهمیت معاینه فنی وسایل نقلیه خاطرنشان کرد: استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقای تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد. وی افزود: معافیت چهار ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید به هیچ وجه منطقی نیست و باید سن معافیت معاینه فنی خودرو‌ها به دو سال تقلیل یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار