کد خبر: 1211349
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
شکست مقابل قطر شانس کسب سهمیه جهانی را کاهش داد. تیم ملی هندبال ایران بعد از صعود به جمع هشت تیم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در هر دو دیدار خود برابر ژاپن و قطر تن به شکست داد، نتایجی که تیم ملی هندبال ایران را از رسیدن به سهمیه جهانی دورتر کرد.
شمیم رضوان

جوان آنلاین: شکست مقابل قطر شانس کسب سهمیه جهانی را کاهش داد. تیم ملی هندبال ایران بعد از صعود به جمع هشت تیم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در هر دو دیدار خود برابر ژاپن و قطر تن به شکست داد، نتایجی که تیم ملی هندبال ایران را از رسیدن به سهمیه جهانی دورتر کرد.
بعد از ناکامی در بازی‌های آسیایی و رسیدن به المپیک، فدراسیون تصمیم گرفت با یک کادر ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شود که حکم انتخابی قهرمانی جهان را هم داشت، اما کادر ایرانی هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و دو باخت پی‌درپی مقابل ژاپن و قطر در یک‌چهارم نهایی، شانس صعود هندبال ایران به جمع چهار تیم برتر و حضور در نیمه‌نهایی را تا حد زیادی کاهش داده است. اتفاقی (ناکامی در آسیا) که سال‌هاست گریبان هندبال ایران را گرفته و نه با مربی داخلی موفق به رهایی از آن شده و نه با مربی خارجی! حال آنکه کسب نتایج مقتدرانه در مرحله گروهی این امیدواری را ایجاد کرده بود که شاگردان رحیمی‌زاده با دست پر این مسابقات را به پایان برسانند.
البته کسب نتیجه برابر قطر، قهرمان پنج دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا کار چندان ساده‌ای نبود، اما قبول شکست مقابل قطر، آن‌هم بعد از باخت به ژاپن کار هندبال ایران برای حضور در نیمه‌نهایی قهرمانی مردان آسیا را به شدت سخت کرده است، چراکه با کاهش سهمیه قاره آسیا، تنها چهار تیم نخست این رقابت‌ها راهی قهرمانی جهان می‌شوند. رقابت‌هایی که از ۲۱ دی‌ماه در بحرین آغاز شده و تا چهارم بهمن‌ماه نیز ادامه خواهد داشت تا تکلیف تیم‌های راه‌یافته به قهرمانی جهان ۲۰۲۵ کرواسی، دانمارک و نروژ مشخص شود. در واقع قهرمانی هندبال مردان آسیا، انتخابی جهانی بود که کار شاگردان رحیمی‌زاده در آن با توجه به دو باخت پی‌درپی در یک‌چهارم نهایی گره خورده است. تیم ملی هندبال ایران ساعت ۱۳:۳۰ امروز به وقت ایران به مصاف تیم هندبال امارات می‌رود، تیمی که شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داده و برای کسب رتبه‌های پنجم تا هشتم مسابقه می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار