کد خبر: 1210782
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران خبر داد :
اصفهان – مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: این رویداد مهم بدنبال آگاه‌سازی نوجوانان از گذشته، فرهنگ، هویت و داشته‌های خود از ۲۸ دی تا ۲ بهمن در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین  مُلتجی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نوجوانان امروز نسلی آگاه و هوشمند هستند که حرکتی رو به جلو دارند و با دنیا ارتباط دارند ولی تنها مشکل آنها کم‌اطلاعی از داشته‌هایشان و کم امیدی است.

وی با اشاره به انتخاب شعار این المپیاد با عنوان «بچه‌ها به سمت قُله» گفت: این شعار هدفمند بر مبنای مسیردهی به نوجوانان با استعداد این سرزمین در عرصه‌های مختلف بویژه فیلم سازی است تا بتوانند به بهترین جایگاه‌ها دست یابند.

مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران افزود: در این المپیاد، مربیانی انتخاب شده‌اند که ضمن آموزش فنون مهارت فیلم‌سازی به نوجوانان، مسائل هویتی و فرهنگی را نیز به آنها بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد کشوری که در ۲ بخش «فیلم» و «ایده» برگزار می‌شود در مجموع یکهزار و ۵۹ نوجوان از ۲۸ استان شرکت کرده‌اند.

وحید مُلتجی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۲۶۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که یکهزار و سه اثر در حوزه ایده و ۲۶۱ اثر در بخش فیلم است که نسبت به دوره ششم رشد ۲ برابری دارد.

وی افزود: از جمع نوجوانان شرکت‌کننده در المپیاد، ۳۱ نفر از ۱۱ استان توسط هیات داوران انتخاب شدند که ۱۲ نفر در بخش ایده و ۱۹ نفر در بخش فیلم هستند.

مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی، نوجوانان ایران هدف اصلی این رویداد فرهنگی را شناسایی فیلم‌سازان نِخبه و وصل کردن آنها به سینمای کشور عنوان کرد و گفت: همچنین یکی از برنامه‌های مهم در راستای برگزاری این المپیاد، ایجاد باشگاه فیلم‌سازی برای نوجوانان است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار