کد خبر: 1210093
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
وضعیت بحرانی بی‌خانمان‌ها در سرمای زمستان در کشور‌های اروپایی، زنگ هشدار را به صدا درآورده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، فصل سرما در اروپا برای جمعیت روبه‌رشد بی‌خانمان‌ها در قاره اروپا به‎معنای زندگی زیر سایه مرگ ناشی از سرمازدگی «هیپوترمی» می‌گذرد.

در حالی که سازمان‌های هواشناسی در کشور‌های اروپایی از رسیدن مکرر دمای هوا به زیر صفر درجه خبر می‌دهند، بی‌خانمان‌ها در این کشور‌ها با نرخ بالاتری در معرض خطر ابتلا به سرمازدگی، ذات‌الریه و البته مرگ قرار دارند.

وضعیت بی‌خانمان‌ها در اروپا با تشدید موج سرمای شدید در بخش‌های وسیعی از شمال این قاره بدتر شده است؛ تاکنون گزارش‌های متعددی نه‌تن‌ها از مرگ بی‌خانمان‌ها بلکه شهروندان عادی بر اثر سرما نیز در کشور‌های مختلف اروپایی منتشر شده است.

بخش عمده‌ای از افراد بی‌خانمان در اروپا، مهاجران و زنان قربانی خشونت خانگی هستند؛ ضمن اینکه افراد معتاد به الکل و مواد مخدر نیز سهم قابل توجهی از جمعیت بی‌خانمان‌ها در کشور‌های اروپایی دارند.

گروه‌های حقوق بشری درباره افزایش سهم جوانان از جمعیت بی‌خانمان‌ها در کشور‌های اروپایی هشدار می‌دهند.

با دشوار شدن مکان‌های گرم برای بی‌خانمان‌ها در زمستان سرد اروپا، آن‌ها در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس به دنبال حفاظت خود از سرما هستند.

جدال بی‌خانمان‌ها با مرگ در سرمای زمستان در آلمان

سالانه ده‌ها بی‌خانمان در فصول سرد سال دچار سرمازدگی یا ذات‌الریه و دیگر مشکلات بهداشتی شده و جان خود را از دست می‌دهند.

یک کارشناس امور اجتماعی در آلمان بر این باور است که سلسله مراتب فقر و رشد نژادپرستی در خیابان‌های آلمان به‌وضوح قابل مشاهده است؛ این در حالی است که مهاجران و پناهجویان به دلیل مشکلات زبانی سهم نامتناسبی از این بحران‌های فزاینده دارند.

براساس آمار دولت آلمان در سال ۲۰۲۱، بیش از ۳۰ نفر در آلمان جان خود را بر اثر سرمازدگی از دست دادند؛ سهم بی‌خانمان‌ها به‌ویژه مهاجران و پناهجویان از این آمار قابل توجه است.

به گزارش «اینفومیگرنتس»، شهر‌های مختلف آلمان به‌ویژه کلن، فرانکفورت، برلین و هامبورگ با چالش فزاینده مرگ‌و‌میر بی‌خانمان‌ها بر اثر سرما مواجه شده‌اند.


در فرانکفورت، پنجمین شهر بزرگ آلمان، افراد بی‌خانمان در زمستان ۲۰۲۴ شرایط مرگ‌باری را تجربه می‌کنند.

در مونیخ، گران‌ترین شهر آلمان که دمای هوا در زمستان مرتبا به زیر صفر می‌رسد، بی‌خانمان‌ها به شکلی جدی برای ادامه زندگی تلاش می‌کنند.

تشدید مشکل مسکن در این شهر، سبب افزایش شمار بی‌خانمان‌های آن شده است.

در عین حال، پس از کاهش شدید دمای هوا در پایتخت آلمان در ماه اکتبر، ظرفیت پناهگاه‌های تعیین شده برای بی‌خانمان‌ها تکمیل شده است؛ این در حالی است که جمعیت بی‌خانمان زیادی هنوز در برلین، در سرمای زمستان با خطر مرگ مواجه هستند.

وضعیت در هامبورگ که روزانه ۲ هزار نفر در خیابان‌ها زندگی می‌کنند، در سرمای زمستان هولناک‌تر است.


صدای پای سرمازدگی در چادر‌های موقت پناهجویان در فرانسه

در میانه سرمای شدید که فرانسه را فراگرفته، صد‌ها مهاجر و پناهجو در چادر‌های موقت شرایط سختی را سپری می‌کنند.

مهاجران و پناهجویان اصلی‌ترین بخش جمعیت بی‌خانمان‌ها در فرانسه هستند.

در شمال فرانسه در میانه سرمای مرگ‌بار، مهاجران زیادی که حتی روند اداری مهاجرتی خود را آغاز نکرده و به کمک سازمان‌های امدادی وابسته‌اند، در چادر‌ها زندگی می‌کنند.

این افراد می‌گویند که به دلیل ترس از خشونت پلیس فرانسه برای نجات از این وضعیت اقدامی نمی‌کنند؛ ضمن اینکه پلیس در بازدید‌های روزانه خود از این چادر‌ها نیز گزارشی را به مقام‌های مربوطه درباره وضعیت دشوار پناهجویان و مهاجران ارائه نمی‌دهد.

مهاجران و پناهجویان در فرانسه در حالی در معرض خطر مرگ بر اثر سرمازدگی قرار دارند که با کمبود مواد غذایی نیز مواجه هستند.

گروه‌های حقوق بشری با اشاره به جمعیت فزاینده بی‌خانمان‌ها در فرانسه تاکید دارند که اقدام‌های این کشور برای حل‌وفصل مشکل سرمازدگی بی‌خانمان‌ها در زمستان ناکافی است.


ژست‌های حمایتی بروکسل و مرگ بی‌خانمان‌ها بر اثر سرمازدگی

بروکسل یا قلب اروپا در سال‌های اخیر به شکلی جدی با بحران بی‌خانمانی مواجه شده است؛ بخش عمده‌ای از این بحران ناشی از سیاست ضد مهاجرتی بلژیک است.

به گزارش «بروکسل تایمز»، خطر سرمازدگی و مرگ بی‌خانمان‌ها را در بلژیک به شدت تهدید می‌کند.

در حالی که مقام‌های بلژیکی برای نشان دادن تعهد خود نسبت به جان بی‌خانمان‌ها مدعی غیرقابل قبول خواندن حضور افراد در خیابان‌ها در زمستان‌ها هستند، این افراد از ترس نرخ بالای جرم و جنایت فزاینده در پناهگاه‌های مختص بی‌خانمان‌ها، ماندن در خیابان و مرگ بر اثر سرمازدگی را ترجیح می‌دهند.

براساس آخرین سرشماری در پایان سال ۲۰۲۲، بیش از ۷ هزار بی‌خانمان فقط در بروکسل، پایتخت بلژیک زندگی می‌کردند.

گروه‌های حقوق بشری، می‌گویند که بلژیک بی‌خانمان‌ها را در سرمای زمستان رها کرده تا بمیرند.


جوان شدن سن قربانیان بی‌خانمان سرمازدگی در انگلیس

مشکل بی‌خانمانی در انگلیس در پی سیاست‌های ناکارآمد و ضد مهاجرتی این کشور در مسیر تبدیل شدن به بحران قرار گرفته است.

به گزارش «گاردین»، چالش بی‌خانمانی در انگلیس به موازات تشدید شاهد جوان‌تر شدن سن افراد بی‌خانمان نیز است.

مهم‌ترین دلایل تشدید بحران بی‌خانمانی در میان جوانان در انگلیس، رشد خشونت خانگی و فروپاشی خانواده‌هاست.


هراس بی‌خانمان‌های هلند از برنامه‌های حمایتی دولتی

جمعیت بی‌خانمان‌ها در هلند در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش «latestserialgossip»، هلند که در سال‌های اخیر با چالش جدی بی‌خانمانی در میان مهاجران مواجه شده است، در زمستان ۲۰۲۴ با مشکلات جدی‌تری مواجه شده است.

مشکل بی‌خانمانی در هلند در حالی روزبه‌روز بدتر می‌شود که گزارش‌ها نشان‌دهنده وخامت اوضاع در پناهگاه‌های در نظر گرفته شده برای بی‌خانمان‌ها هستند.

یکی از زنان بی‌خانمانی که قبلا در این مراکز اقامت داشته، می‌گوید که زنان بی‌خانمان در اقامتگاه‌های بی‌خانمان‌ها تبدیل به بردگان جنسی می‌شوند.

وی گفت: به همین خاطر زنان بی‌خانمان ترجیح می‌دهند برای در امان ماندن از سرما شب‌ها تا صبح راه بروند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار