کد خبر: 1209295
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
افزایش میزان تردد و نواقص زیرساختی باعث به وجود آمدن مشکلات ترافیکی تبریز شده است تا جایی که کمربندی‌های حاشیه شهر و اتوبان‌ها نیز دیگر کشش حجم بالای تردد خودروها را ندارد.
 

تبریز- خبرنگار جوان: اگرچه تبریز نسبت به سایر کلان‌شهرها، به عنوان شهری آرام‌ شناخته می‌شود‌ اما در سال‌های اخیر افزایش میزان تردد و نواقص زیرساختی باعث به وجود آمدن مشکلات ترافیکی شده است تا جایی که کمربندی‌های حاشیه شهر و اتوبان‌ها نیز دیگر کشش حجم بالای تردد خودروها را ندارد.

تردد اکثریت مردم با خودروهای تک سرنشین و پارک دوبل‌های کنار خیابان‌های اصلی، بازگشایی مدارس و سد معبر وانتی‌ها هم در این ایام بر شدت این ترافیک افزوده است.صدای بی امان بوق و فریاد رانندگان این روزها در معابر تبریز زیاد شنیده می‌شود.

"خود، تو جزئی از ترافیک هستی نه اینکه در ترافیک مانده‌ای" این جمله را یک راننده تاکسی جمله معروف این روزها در تبریز عنوان می‌کند و معتقد است اگر هر کدام از ما حداقل بخشی از سفرهای روزانه‌مان را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهیم، حتما می توانیم بخشی از ترافیک را کاهش دهیم.

ترافیک سنگین حتی صدای مسؤولان ارشد استان را هم درآورد و آل‌هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه کلید انتقادات به ترافیک را زد و گفت که چند روز پیش می‌خواستیم به مجلس ختم برویم ولی « ۲ ساعت در خیابان معطل ترافیک بودیم».

عابدین خُرّم استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از این در جلسه شورای ترافیک تبریز گفت که «شهرداری تبریز با فقدان متخصص و کارشناس ترافیک مواجه است». 

اما محمدرضا روشنی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تبریز هم در واکنش به انتقاد امام جمعه تبریز گفته است که «با گوگل مپ همه گره‌های ترافیکی را شناسایی کرده‌ایم و بزودی رفع می‌کنیم».

باید به معضل ترافیک در تبریز به چشم یک بحران نگریست و برای حل آن اقدامات علمی و عملی عاجلی کرد، چراکه با توجه به شهرسازی خاص تبریز در صورت بروز حادثه در زمان بروز ترافیک در هسته مرکزی شهر بحران ها و خطرات به مراتب سخت‌تری بوجود خواهد آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر