کد خبر: 1208420
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
«انتخاب سرمربی» چالش جدید درویش
تصمیم یحیی این بار کاملاً جدی است، اما حتی این مرتبه هم او زمان درستی را انتخاب نکرد! گل‌محمدی درست در آغاز نیم‌فصل دوم که بهترین فرصت برای سرو سامان دادن به تیم و حل مشکلات و نقاط ضعف آن بود، فیلش یاد هندوستان کرد
دنیا حیدری

جوان آنلاین: نه کسی انتظار آمدنش را داشت و نه رفتنش را. به لطف انصاری‌فرد که کالدرون را فراری داده بود، سکان هدایت پرسپولیس را به دست گرفت، آن هم در شرایطی که چند ماه بعد از جدایی برانکو، پرسپولیس همچنان صدرنشین بود و مدعی. شاید به همین دلیل تا مدت‌ها بسیاری موفقیت‌های پرسپولیس را نتیجه کار برانکو می‌دانستند. هر چند یحیی خیلی زود ثابت کرد موفقیت‌های رقم‌خورده نتیجه کار اوست، نه کار‌های به جامانده از دوران برانکو، اما او هیچ وقت موقعیت‌شناس نبود، خصوصاً در قهرکردن و استعفا کردن!

تصمیم یحیی این بار کاملاً جدی است، اما حتی این مرتبه هم او زمان درستی را انتخاب نکرد! گل‌محمدی درست در آغاز نیم‌فصل دوم که بهترین فرصت برای سرو سامان دادن به تیم و حل مشکلات و نقاط ضعف آن بود، فیلش یاد هندوستان کرد و به این نتیجه رسید که دیگر وقت رفتن است! آن هم در شرایطی که قبل از سفر به کرمان برای مصاف با مس رفسنجان فهرست خرید‌های زمستانی را نیز تحویل باشگاه می‌دهد، اما بعد از عدم‌نتیجه‌گیری در آخرین بازی دور رفت، برای بار چندم در زمان مدیریت درویش اعلام استعفا می‌کند، البته درویش تأکید دارد باشگاه پرسپولیس هنوز قصدی برای اعلام جدایی او ندارد، اما هیچ یک از مذاکرات تا به امروز جواب نداده، به طوری که بعید نیست جلسه بعدی در خصوص سازوکار دریافت مطالبات گل‌محمدی بعد از جدایی باشد تا ابقای او.

بازگشتی در کار نیست. این را می‌توان از استوری ایجنت یحیی (خسته نباشی رفیق، مرد نجیب، آقای جام‌ها) و کریم باقری (آقا یحیی بابت تمام زحماتی که برای پرسپولیس کشیدید به نوبه خودم از شما تشکر می‌کنم. هر جا هستید موفق و پیروز باشید) دریافت. درویش حالا باید از یک سو به پرداخت مطالبات یحیی بیندیشد و از سوی دیگر به پرکردن جای خالی او روی نیمکت سرخپوشان.
به دلیل فسخ یک‌طرفه قرارداد، یحیی نمی‌تواند کل مبلغ توافق‌شده با پرسپولیس را دریافت کند، اما از آنجا که بازیکن یا مربی در صورت عدم‌دریافت مطالبات‌شان (طبق قرارداد) می‌توانند «نوتیس» داده و سپس اقدام به فسخ کنند، گل‌محمدی مشکلی برای فسخ قراردادش با پرسپولیس ندارد و می‌تواند تا پایان نیم‌فصل هر طلبی را که داشته باشد، از باشگاه پرسپولیس دریافت کند. استعفای ناگهانی یحیی شایعه‌ای را مطرح کرد که البته خیلی زود از سوی سرمربی مستعفی پرسپولیس رد شد. قبل از نخستین جلسه یحیی و درویش، زمزمه‌هایی در باشگاه پرسپولیس مطرح شد مبنی بر اینکه یک پیشنهاد قطری یحیی را وسوسه کرده است. گفته می‌شد باشگاه الشمال قطر ضمن ارائه پیشنهاد، مذاکراتی هم با مدیربرنامه‌های گل‌محمدی داشته است، اما یحیی در جلسه با مدیرعامل پرسپولیس این مسئله را به شدت تکذیب کرد.

درویش خوب می‌داند که یحیی دیگر قصدی برای ادامه حضور در پرسپولیس ندارد. بدقولی‌ها، عدم‌جذب بازیکن و جذب «باهویی» بدون نظر سرمربی، سرانجام او را بر آن داشت که راهش را از پرسپولیس جدا کند، اما جالب است که مدیرعامل پرسپولیس بعد از جلسه ناکام با یحیی مدعی شد، او از فضای حاکم بر فوتبال و قوانین من‌درآوردی خسته شده است! تحلیلی‌که به نظر می‌رسد بیشتر شبیه تقصیرزدایی است! چراکه این روز‌ها همه نگاه‌ها به اوست که بعد از قصد قطعی یحیی برای پایان دادن به همکاری پنج ساله با پرسپولیس، چه کسی را جایگزین او می‌کند، خصوصاً که با توجه به موفقیت‌ها و قهرمانی‌های پرسپولیس، در بررسی‌ها و برآورد‌های اولیه باشگاه، گزینه داخلی نیز جایی ندارد. شاید به همین دلیل هم باشد که محتمل‌ترین گزینه به زعم بسیاری برانکوست؛ خصوصاً که او در گفتگو با ایرنا گفته آماده مذاکره با هر تیمی است. اما حضور دوباره برانکو روی نیمکت پرسپولیس مشکلاتی را پیش رو دارد؛ اول اینکه او همانطور که خودش نیز اشاره می‌کند تا پایان جام‌ملت‌ها با عمان قرارداد دارد و به آن نیز پایبند است، اما مسئله دوم، جریمه مالیاتی اوست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار