کد خبر: 1207844
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
سرمربی پرسپولیس در نوبت قبلی در حالی از سمت خود کناره‌گیری کرد که مدعی شد قراردادش را هم با سرخ‌پوشان فسخ کرده و دیگر تمایلی به ادامه همکاری ندارد.

جوان آنلاین: سرمربی پرسپولیس برای هفتمین‌بار در طول ۴ فصل اخیر تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود گرفت؛ هر چند که در ۶ نوبت قبلی او در جایگاه خود ابقا شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، یحیی گل‌محمدی بعد از گذراندن دوره‌ای ناموفق در پرسپولیس، در شرایطی کاملاً متفاوت به پرسپولیس بازگشت و در حالی‌که توانسته بود شهرخودرو را برای اولین‌بار در تاریخ به لیگ قهرمانان آسیا برساند، پذیرفت که در کسوت سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت کار خود را پیش ببرد؛ آن‌هم در حالی‌که هدایت پرسپولیس در لیگ نوزدهم برعهده گابریل کالدرون بود، اما جدایی این سرمربی آرژانتینی باعث شد تا در نیم‌فصل دوم و از هفته هفدهم یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس حضور پیدا کند.

سرخ‌پوشان پایتخت که بعد از دوران درخشان برانکو ایوانکوویچ امیدوار به حفظ سریال قهرمانی‌شان بودند، در طول ۴ فصل گذشته توانسته‌اند ۳ بار در لیگ برتر با هدایت یحیی گل‌محمدی به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند. یک قهرمانی در جام حذفی و ۲ قهرمانی در سوپرجام از جمله دیگر افتخارات یحیی گل‌محمدی محسوب می‌شود و همچنین او توانست برای دومین‌بار در تاریخ، پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برساند و سرخ‌پوشان مقام نایب‌قهرمانی را از آن خود کردند.

گل‌محمدی با وجود آنکه توانسته ۶ قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام فوتبال ایران در طول ۴ فصل اخیر به‌دست آورد، همواره روز‌های پرچالشی را هم با مدیران باشگاه پرسپولیس داشته و چالش‌های گاه و بی‌گاه او به جایگاه این سرمربی نزد هواداران پرسپولیس هم لطمه وارد کرده است؛ به‌طوری‌که یکی از مهم‌ترین انتقادات مطرح شده به یحیی گل‌محمدی در طول دوران حضورش در پرسپولیس، استعفا‌های سریالی او در مقاطع زمانی مختلف بوده است.

از اختلاف با انصاری‌فرد و رسول‌پناه تا صدری و درویش!

محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس بود که بعد از قطع همکاری با گابریل کالدرون، تلاش زیادی برای استخدام یحیی گل‌محمدی انجام داد و سرانجام طرفین به توافق رسیدند و گل‌محمدی در کسوت جانشین سرمربی آرژانتینی معرفی شد. رفته‌رفته مشکلات مالی و عدم برآورده‌شدن خواسته‌های یحیی گل‌محمدی باعث شد تا رابطه او با انصاری‌فرد تیره‌وتار شود و حتی در این میان، شایعاتی درباره کناره‌گیری گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس هم مطرح شد.

مهدی رسول‌پناه در کسوت جانشین انصاری‌فرد کار خود را آغاز کرد که اختلافات علنی و شدیدی میان او و یحیی گل‌محمدی وجود داشت و همین مسئله باعث شد تا سرمربی پرسپولیس بار‌ها تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود گیرد. جالب آنکه رسول‌پناه در حالی‌که در کسوت مدیرعامل پرسپولیس فعالیت می‌کرد، با ادبیاتی تند علیه گل‌محمدی موضع گرفت و در مقابل مهم‌ترین خواسته سرمربی پرسپولیس که تمدید قراردادش بود، ایستادگی کرد! با این وجود، انتقادات هواداران از عملکرد رسول‌پناه باعث برکناری او و انتخاب مجید صدری به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس شد.

صدری و گل‌محمدی هم در روز‌های نخست رابطه خوبی داشتند و حتی تمدید قرارداد سرمربی پرسپولیس هم انجام شد، اما رفته‌رفته شرایط تغییر کرد و استعفا‌های سریالی یحیی گل‌محمدی از راه رسید. بعد از دوره مدیرعاملی مجید صدری، نوبت به رضا درویش رسید تا کارش را در باشگاه پرسپولیس آغاز کند تا در طول ۴ فصل، یحیی گل‌محمدی با ۴ مدیرعامل مختلف همکاری داشته باشد. رابطه درویش-گل‌محمدی در روز‌های نخست بسیار خوب و سازنده بود، اما در طول ماه‌های گذشته، تنش‌ها و اختلافات میان طرفین به اوج خود رسیده و جالب آنکه در این بازه زمانی، یحیی گل‌محمدی ۲ بار از سمت خود کناره‌گیری کرده است!

از فیفادی تا فیفادی، استعفاتایمِ یحیی!

سرمربی پرسپولیس در نوبت قبلی در حالی از سمت خود کناره‌گیری کرد که مدعی شد قراردادش را هم با سرخ‌پوشان فسخ کرده و دیگر تمایلی به ادامه همکاری ندارد. در این‌باره حتی یحیی گل‌محمدی عازم کشور امارات شد تا نشان بدهد عزم او برای قطع همکاری با پرسپولیسی‌ها جدی است، اما در نهایت، سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت به تهران بازگشت و بعد از جلسات برگزار شده با مدیران باشگاه، پذیرفت که در کسوت سرمربی پرسپولیس کارش را پیش ببرد.

یحیی گل‌محمدی شب گذشته و بعد از دیدار با مس رفسنجان، بار دیگر کناره‌گیری خود از سمت سرمربیگری پرسپولیس را اعلام کرد؛ آن‌هم در حالی‌که سرخ‌ها حداقل یک ماه هیچ مسابقه رسمی ندارند و جالب آنکه دقایقی بعد از اعلام استعفای گل‌محمدی، مدیران باشگاه به سرعت مخالفت خود با تصمیم گل‌محمدی را اعلام کردند. با توجه به سبقه یحیی گل‌محمدی در زمینه استعفا و ادامه همکاری‌اش با پرسپولیس، باید دید به مانند ۶ استعفای قبلی او، سرمربی پرسپولیس به فعالیتش در جمع سرخ‌پوشان پایتخت ادامه خواهد داد یا شرایط این‌بار متفاوت پیش می‌رود و بعد از ۴ فصل فعالیت در پرسپولیس، گل‌محمدی مقصد تازه‌ای را برای خود انتخاب می‌کند و مدیران باشگاه باید به دنبال انتخاب جانشین برای او باشند. جالب آنکه پیش از استعفا، یحیی گل‌محمدی فهرست بازیکنان موردنیازش را در اختیار مدیران باشگاه قرار داده بود و این مسئله باعث شده تا بیش از پیش بحث بازگشت یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس و رد استعفای او برای هفتمین‌بار تقویت شود!

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار