کد خبر: 1207669
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
تیم‌ملی والیبال کشورمان پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ ملت‌ها و به رغم قهرمانی در بازی‌های آسیایی، اسیر حواشی و اختلافات داخلی شدید شد و حتی با استعفای بهروز عطایی نیز آرامش حکمفرما نشد.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: تکلیف سرمربی جدید تیم‌ملی والیبال در نشست کمیته فنی فدراسیون مشخص می‌شود. شورای مشورتی، گزینه‌های روی میز را بررسی کرده و قرار است تصمیم نهایی توسط اعضای کمیته فنی گرفته شود. چهارمین نشست شورای مشورتی فدراسیون والیبال با حضور کارشناسان و پیشکسوتان والیبال با حضور وحید مرادی، سرپرست فدراسیون برگزار شد و اعضا رزومه روبرتو پیاتزا ایتالیایی، ویتال هاینن بلژیکی، آنجلو لورنزوتی ایتالیایی و سعید معروف تنها گزینه ایرانی را ارزیابی کردند و گویا گزینه‌های ایتالیایی طرفداران بیشتری دارند.
تیم‌ملی والیبال کشورمان پس از کسب نتایج ضعیف در لیگ ملت‌ها و به رغم قهرمانی در بازی‌های آسیایی، اسیر حواشی و اختلافات داخلی شدید شد و حتی با استعفای بهروز عطایی نیز آرامش حکمفرما نشد. در این بین ناکامی در کسب سهمیه بازی‌های المپیک انتقاد‌ها را افزایش داده و درخشش در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ تنها راه باقیمانده برای رزرو کردن بلیت بازی‌های پاریس است. در مرحله مقدماتی تیم کشورمان ۱۲ بازی انجام خواهد داد. این رقابت‌ها از اول خرداد‌ماه آغاز خواهد شد و ایتالیا، آرژانتین، صربستان و کوبا حریفان هفته ابتدایی ما خواهند بود.

با توجه به زمان کم باقیمانده تا شروع لیگ ملت‌ها، روشن شدن تکلیف سرمربی، تیم‌ملی را از سردرگمی نجات می‌دهد. البته فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و برگزاری انتخابات نیز اهمیت زیادی دارد، اما در حال حاضر انتخاب سرمربی اولویت اول است. علاوه بر بررسی شرایط گزینه‌ها، حاضران در شورای مشورتی نظراتشان برای انتخاب اعضای کمیته فنی را نیز اعلام کردند تا در نهایت آن‌ها گزینه نهایی را انتخاب کنند. مرادی، سرپرست فدراسیون والیبال در این خصوص تأکید داشت: «اعتقادم این است که این شورا تحت عنوان شورای مشورتی حفظ شود و از نظرات این پیشکسوتان بهره ببریم، اما کمیته فنی را باید چابک‌تر و با حضور حدوداً ۱۲ نفر از اعضای شورای مشورتی که به هیچ‌وجه شائبه منفعت برایشان وجود نداشته باشد، تشکیل دهیم. تصمیم نهایی درباره انتخاب سرمربی در کمیته فنی ۱۲ نفره گرفته می‌شود. تصمیمات کمیته فنی باید جاری باشد. سوابق این مربیان برای همه حاضران ارسال شده است. همگی این افراد را می‌شناسید و با اتکا به دانش خود و شرایط تیم ملی و قابلیت‌های مربی نظر خود را بیان کنید و استدلال فنی داشته باشید.»
اعضای شورای مشورتی هر یک به صورت محرمانه اسامی هشت نفر را برای تشکیل کمیته فنی به سرپرست فدراسیون ارائه کردند.

از شورای مشورتی خبر می‌رسد اغلب نفرات بر انتخاب سرمربی ایتالیایی و حضور سعید معروف به عنوان دستیار تأکید داشتند. ایرج مظفری ضمن مخالفت با سرمربیگری معروف گفت: «از دید من سرمربی در سطح تیم‌ملی بزرگسالان باید سوابق مربیگری در تیم‌های ملی را داشته باشد و مربی باشگاهی نمی‌تواند گزینه باارزشی محسوب شود. در خصوص دو کاندید دیگر هاینن به شدت هوشمند عمل کرده که خواسته سعید معروف را به عنوان دستیار در کنار خود داشته باشد، به همین دلیل از پیاتزا بالاتر است. این بهترین و بدترین موقعیت برای معروف است اگر سرمربی شود.» محمدرضا تندروان با تأکید بر بی‌تجربگی معروف اظهار داشت: «معروف کار مربیگری انجام نداده است. باید دید از نظر فنی چه مشکلاتی داریم و کدام یک از مربیان به درد تیم‌ملی ایران می‌خورد.» غلامرضا مؤمنی‌مقدم نیز یکی از مخالفان حضور سعید معروف به عنوان سرمربی بود: «سعید معروف رزومه بازیکنی خوبی دارد، اما در حوزه مربیگری کاری انجام نداده است. در بین سه گزینه دیگر مربی خوب است که با فرهنگ ایران، نحوه اردو‌ها و اخلاق بازیکنان آشنا باشد. همچنین باید روانشناسی خوبی داشته باشد. پیاتزا تنها کسی است که با ملیت‌های مختلف، حتی قطر کار کرده و با فرهنگ‌های مختلفی آشنایی دارد. این مربی تجربه خوبی هم از نظر مربیگری ملی دارد.»

سرپرست فدراسیون والیبال مدعی شد هر چهار گزینه موافقت‌شان را برای پذیرش هدایت تیم‌ملی کشورمان اعلام کرده‌اند. وحید مرادی در گفتگو با تسنیم شرایط عقد قرارداد با سرمربی جدید را تشریح کرد: «همه گزینه‌هایی که در حال حاضر به آن‌ها رسیده‌ایم و به عنوان گزینه نهایی مطرح شده‌اند، موافقت خود را برای حضور در ایران به عنوان سرمربی اعلام کرده‌اند. آخرین گفت‌وگوی من با روبرتو پیاتزا و ویتال هاینن بوده که نتیجه آن را در کمیته فنی به اطلاع اعضا رساندم. قرارداد ما با سرمربی جدید به صورت ۲+۲+۱ سال خواهد بود تا در صورت رضایت، گام به گام با سرمربی جدید پیش برویم. از طرفی برنامه‌ای بلندمدت و پنج ساله را دنبال می‌کنیم. اگر ظرف همین چند روز هم با سرمربی جدید به توافق برسیم، او تا پایان ماه «می» (خرداد ۱۴۰۳) و اتمام فصل باشگاهی نمی‌تواند به ایران بیاید. با این حال می‌خواهیم تکلیف این قضیه هرچه سریع‌تر روشن شود. حضور در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، آخرین فرصت ما برای گرفتن سهمیه المپیک است. بنابراین هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم تا سرمربی جدید هرچه سریع‌تر انتخاب شود و کار‌ها پیش برود.»
سرپرست فدراسیون از کم‌لطفی‌های صورت گرفته علیه خودش نیز گلایه داشت: «به اعتقاد من، سرپرست فدراسیون همان رئیس است، اما در زمان کوتاه‌تر و کمتر. نمی‌توان به اسم اینکه فدراسیون رئیس ندارد و سرپرست دارد، دست روی دست گذاشت و فقط نامه‌های روزمره را امضا کرد. نباید فرصت‌سوزی کنیم تا روزنه‌های کوچک و اندک ما هم مسدود شود. برخورد و جدیت من در برخورد با مسائل فدراسیون و والیبال باعث شده برخی دوستان ایراد بگیرند که ناشی از کم‌لطفی و مطالعه کم آنهاست، وگرنه کارشناسانی که به ما مشاوره می‌دهند و در جلسات شرکت می‌کنند، همان‌هایی هستند که در زمان آقای داورزنی هم در جلسات بودند.»
تشکیل مجمع انتخاباتی از دیگر اهداف مدیریتی مرادی است: «با جدیت به دنبال تشکیل کمیسیون‌ها هستیم. مکاتبات لازم با وزارت ورزش انجام شده است تا نماینده مورد نظر خود را اعزام کنند. هماهنگی‌های لازم انجام شده تا اعضای کمیسیون‌ها هرچه سریع‌تر انتخاب شوند. قصد داریم تا پایان سال جاری، مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال برگزار شود و تنها منتظر تصمیم وزیر برای تاریخ برگزاری آن هستیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار