کد خبر: 1201942
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
افزایش صادرات غلات روسیه به اروپا این کشور را به جمع پنج کشور بزرگ صادر کننده غلات به اتحادیه اروپا بازگرداند.

جوان آنلاین: اتحادیه اروپا با بیش‌ترین حجم خرید غلات روسیه طی مارس سال گذشته تاکنون، این کشور را پس از یک سال و نیم به فهرست پنج تامین کننده برتر و بزرگ غلات اتحادیه اروپا بازگرداند.

به گزارش فارس، بر اساس داده‌های یورواستات، در ماه سپتامبر، اتحادیه اروپا واردات غلات روسیه را به شدت افزایش داد (۲۲ درصد نسبت به ماه قبل و ۱۰ برابر میانگین سالانه) و به ۱۸۰ هزار تن رساند.

این بیش‌ترین میزان خرید غلات اتحادیه اروپا از روسیه از مارس ۲۰۲۲ است که به روسیه اجازه داد در بین بزرگترین صادرکنندگان غلات به اتحادیه اروپا رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد.

اوکراین مقام اول را در فهرست صادرکنندگان غلات به اتحادیه اروپا به خود اختصاص داد و واردات غلات در ماه سپتامبر یک درصد افزایش یافت و بالعکس نسبت به میانگین سالانه یک چهارم کاهش یافته و به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

برزیل در رتبه دوم بزرگ‌ترین صادر کننده غلات به اتحادیه اروپا قرار دارد و در ماه سپتامبر، صادرات آن نسبت به ماه قبل ۱.۸ برابر افزایش یافت و به ۱.۱ میلیون تن رسید.

ترکیه نیز با ارسال ۲۰۴ هزار تن غله به اتحادیه اروپا سومین صادر کننده بزرگ غلات به اروپاست و کانادا که فروش آن با یک سوم کاهش به ۱۳۹ هزار تن رسیده است، در جایگاه پنجم قرار دارد.

اتحادیه غلات روسیه تابستان گذشته اعلام کرد، با وجود تحریم‌های غرب، مسکو ماه گذشته میلادی رقم بی‌سابقه‌ای غلات به بازار‌های جهانی عرضه کرده است.

روسیه در سال ۲۰۲۲ جایگاه خود را به عنوان صادرکننده خالص کالا‌های کشاورزی حفظ کرده است. برداشت محصولات کشاورزی در این کشور در سال گذشته رکورد زد و کشاورزان بیش از ۱۵۰ میلیون تن غلات از جمله بیش از ۱۰۰ میلیون تن گندم جمع‌آوری کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار