کد خبر: 1201039
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
آقای روحانی می‌خواهد ثابت کند که از سیاست رسمی فاصله نگرفته است. حالا در این بین اگر تأییدصلاحیت شد و توانست با یک رأی حداقلی وارد خبرگان شود که بیشتر هم راضی‌اش می‌کند، اما او هدف اصلی‌اش نشان‌دادن آن است که هنوز در دایره رسمی‌ها جای دارد

جوان آنلاین: ناصر قوامی، نماینده تندروی مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی که اخیراً با روزنامه شرق داشته، از روحانی خواسته که از کاندیداتوری مجلس خبرگان انصراف بدهد، چون مردم هیچ اقبالی به او ندارند و از اصلاح‌طلبان عبور کرده‌اند.

قوامی گفته: «آقای روحانی باید شرایط را در نظر بگیرد. او باید بداند که هیچ اقبالی ندارد و بهترین راه برای او این است که نه خودش نامزد خبرگان بماند و نه فهرستی در انتخابات مجلس بدهد، اکنون مردم از اصلاح‌طلبان عبور کرده‌اند و توجهی ندارند که اصلاح‌طلبان می‌خواهند چه کار کنند چه رسد به آنکه به نیرو‌های ناشناسی که خود را به عنوان اصلاح‌طلب جا می‌زنند، رأی دهند.»

او معتقد است دلیل شرکت روحانی در انتخابات خبرگان اثبات این نکته است که از فضای سیاسی رسمی فاصله نگرفته است: «آقای روحانی می‌خواهد ثابت کند که از سیاست رسمی فاصله نگرفته است. حالا در این بین اگر تأییدصلاحیت شد و توانست با یک رأی حداقلی وارد خبرگان شود که بیشتر هم راضی‌اش می‌کند، اما او هدف اصلی‌اش نشان‌دادن آن است که هنوز در دایره رسمی‌ها جای دارد.»

قوامی کنش‌های اخیر محمدجواد ظریف را هم در چارچوب حمایت از روحانی و به دستور روحانی می‌داند، در حالی که از نگاه قوامی ظریف هم جایگاهی بین مردم ندارد: «آقای روحانی آقای ظریف را هم جلو انداخته است تا حامی‌اش باشد، به این خیال که مثلاً ظریف چهره‌ای است که مورد توجه مردم قرار دارد؛ در صورتی که اصلاً این‌طور نیست و ظریف هیچ جایگاهی در بین مردم ندارد. او صرفاً بلد است خوب توجیه کند. بنابراین ظریف هم نمی‌تواند کمکی به روحانی کند.»

رادیکال‌های جبهه اصلاحات از هر نوع فعالیتی که رسمیت بخشیدن به نهاد انتخابات در ایران باشد، انتقاد می‌کنند. بهانه آن را البته ردصلاحیت‌ها می‌دانند، اما در واقع از جایی که می‌دانند سرمایه اجتماعی‌شان از دست رفته، ترجیح می‌دهند وارد میدان انتخابات و گزینش توسط مردم نشوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار