کد خبر: 1199916
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
وزیر ورزش:
کیومرث هاشمی وزیر ورزش،‌ گفت: نسبت به ورزشکاران جانباز و توان‌یاب اقدامات بسیار خوبی انجام شده و حدود ۱۸۰ قهرمان ورزشی ما به استخدام دستگاه‌های ورزشی درآمده‌اند.

جوان آنلاین: کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز (چهارشنبه، اول آذرماه) پیش از آغاز دیدار قهرمانان ورزشی بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی با رهبر انقلاب در گفت‌وگوی تلویزیونی، گفت: امروز روز خوب و روز شادی برای جامعه ورزشی است که خدمت مقام معظم رهبری رسیدند. این فرصتی است تا از بیانات و رهنمودهای ایشان استفاده کنند و آن را چراغ راه خود بدانند.

به گزارش صداوسیما، وی افزود: جمعی که امروز خدمت رهبر انقلاب حضور پیدا کردند، مدال آوران و قهرمانان هستند که طی یک سال گذشته توانستند در ۳۶ رشته ورزشی بیش از ۵۰۰ مدال را کسب کنند مخصوصاً مدال آوران بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی هانگژو که اخیرا موفقیت آفرینی کردند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزشکاران، سرمایه‌های جامعه ورزش ما هستند و وظیفه داریم در حوزه قهرمانی خدمات ویژه به این عزیزان بدهیم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره می‌فرمایند ورزش قهرمانی قله است، زحمت کشیده می‌شود و ورزشکار ما به قله می‌رسد. اما، حفظ آن کار سختی است که بایستی به آن توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما برای حفظ آن‌ها باید به رفاه، معیشت و اشتغال توجه داشته باشیم، در این راستا، نسبت به ورزشکاران جانباز و توان‌یاب ما که اقدامات بسیار خوبی انجام شده و حدود ۱۸۰ قهرمان ورزشی ما به استخدام دستگاه‌های ورزشی درآمده‌اند.

هاشمی با اشاره به لایحه دولت در حمایت از ورزشکاران که به مجلس ارائه شده، عنوان کرد: لایحه‌ای که در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، دامنه شمول این قهرمانان گسترده‌تر می‌شود به طوری که ورزشکاران پارالمپیک ما علاوه بر اینکه خانواده و فرزندان آنها به استخدام در می‌آیند خود آن‌ها نیز می‌توانند استخدام شوند، این خواسته آن‌ها در دیدار قبلی با مقام معظم رهبری بود و امیدواریم هرچه سریعتر مجلس این موضوع را تصویب کند.

وی افزود: موضوع بعدی مسکن است که ما در این حوزه طرحی را با کمک نهاد ریاست جمهوری و موافقت آقای رئیس جمهور داریم که به آن‌ها زمین بدهیم و وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن را انجام دهد. انشالله به موقع در این خصوص اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان، گفت: موضوع بعدی تحصیل قهرمانان است که باید توجه ویژه‌ای انجام شود.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: عمدتاً حفظ قهرمانان جزو رسالت‌های و وظایف وزارت ورزش و جوانان است که ما همه تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم تا افتخار آفرینان و عزیزان ما همچنان بتوانند درخشش داشته باشند و پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در بیاورند و سرود ملی در اقصی نقاط جهان نواخته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار