کد خبر: 1195980
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به بحران و مشکل کمبود آب در شهرستان بناب، گفت: متأسفانه حدود ۴۰ درصد آب شهرستان به دلیل فرسودگی سیستم لوله کشی پرت می‌رود.

به گزارش جوان آنلاین از تبریز،حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی  در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شبکه جمع‌آوری و خط انتقال شهر خوشه مهر در شهرستان بناب به عنوان پانزدهمین تصفیه‌خانه فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به بحران و مشکل کمبود آب در شهرستان بناب  اظهار کرد: متأسفانه حدود ۴۰ درصد آب شهرستان به دلیل فرسودگی سیستم لوله کشی پرت می‌رود که نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

وی همچنین بر تخصیص آب از محل حقابه سدها تأکید کرد و افزود: امسال شهر بناب و روستاهای شهرستان و شهر خوشه مهر با مشکل کم آبی شدیدی روبه‌رو بودند.

ساخت ۸ تصفیه خانه در آذربایجان‌شرقی 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در مراسم بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب خوشه‌مهر با بیان اینکه هم اکنون ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح استان در حال ساخت هستند؛ گفت: در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی به حوزه آب و فاضلاب تخصیص یافته است.

محمد خانی به اقدامات صورت گرفته برای توسعه شبکه آبرسانی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: تا پایان سال آینده ۳۳۵ روستای استان به شبکه آبرسانی وصل خواهند شد.

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه ساخت تأسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهمی در افزایش بهداشت محیط و جلوگیری از آلودگی آبهای زیرزمینی دارد؛ افزود: برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوشه مهر بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار از محل طرح‌های عمرانی و منابع داخلی هزینه شده است.

خانی یادآور شد: ظرفیت این تصفیه‌خانه ۷۷۰ مترمکعب در شبانه‌روز است و این تصفیه‌خانه هفت هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 رضا لعلی، فرماندار شهرستان بناب نیز طی سخنانی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از توجه دولت به شهرستان ها و امورات زیربنایی آنها تصریح کرد: با وجود وجود تحریم‌ها در کشور دولت پروژه‌های مهمی را در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان بناب در دست اقدام دارد.

وی با بیان اینکه خوشه مهر شهر تازه تأسیسی است، بر اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی در این شهر تأکید کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان بناب همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد و راه اندازی نمایندگی برخی ادارات در این شهر خواستار توجه مسؤولان و تخصیص اعتبارات لازم و ویژه برای تکمیل زیرساخت های شهر جدید خوشه مهر شد.

لعلی خاطرنشان کرد: با اختصاص اعتبارات ویژه و دایر کردن نمایندگی برخی ادارات، شاهد قرار گرفتن شهر خوشه مهر در مسیر توسعه و پیشرفت خواهیم بود.

لازم به ذکر است، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک صد درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر این استان را تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی بهداشتی قرار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر