کد خبر: 1195104
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ایران سومین کشور تولید کننده علم در حوزه جراحی چاقی در جهان است.

جوان آنلاین: عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، امروز دوشنبه ۹ آبان در نشست خبری با عنوان تبیین و تشریح مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در درمان چاقی و جراحی درون بین بیان داشت:کشور ایران در منطقه جزو برترین های آموزشی و پژوهشی است و در برخی رشته ها مانند جراحی چاقی و متابولیسم در سطح بین المللی مطرح است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد:از سال ۱۳۸۶ شاهد بودیم رشته جراحی چاقی متابولیسم راه اندازی شد و بیش از ۱۰۰ فارغ التحصیل داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه بخشی از تروریسم درمانی ما مربوط به جراحی چاقی است،افزود:دهها جراح از کشورهای منطقه در دوره های جراحی ما شرکت کردند.

پازوکی با اشاره به حوزه پژوهشی،تصریح کرد:حاصل تجربیات خود را در قالب مقالات به دنیا اعلام کنیم و فدراسیون جراحی چاقی به عنوان مرجع علمی اعلام کرد شما هشتمین کشور در تولید مقالات این رشته در دنیا هستید.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز رئیس این انجمن جهانی اعلام کرد ایران سومین کشور در تولید علم در حوزه جراحی چاقی و متابولیک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ابراز کرد:فدراسیون جراحی چاقی در خصوص غزه بیانیه ای صادر کرد و حمایت خود را جراحان چاقی اسرائیل اعلام کرد اما انجمن جراحی چاقی ایران در این خصوص اعلام کرد و این فدراسیون جهانی بیانیه خود را اصلاح کرد و نگرانی خود را در خصوص غزه اعلام کرد.

کرمان ساروی،فلوشیپ جراحی درون بین اظهار داشت:بسیاری از مقالات رفرنس در این حوزه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران است.امروز دنیا به نوع دیگری به جراحی چاقی به ایران نگاه می کند و در تهیه گایدلاین های مربوطه نقش ویژه ای دارد.

وی ادامه داد:افرادی که نمای بدنی ۳۵دارند یا نمایه ۳۰ با یک بیماری زمینه ای دارند کاندید جراحی چاقی هستند.

ساروی با بیان اینکه در سال گذشته ۸ هزار جراحی چاقی ثبت شده در حالی که این عدد سه تا چهار برابر است،افزود: روش توامان اسلیو و بای پس انجام می شود که این روش ابداعی توسط ایران و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

شهاب شهابی، رئیس فدراسیون جراحان جوان چاقی آسیا در ادامه این نشست بیان داشت:در خصوص مرجعیت علمی این رشته ما در دانشگاه ۱۵۰ مقاله داشتیم که ۷۸ مقاله مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است.

وی با اشاره به مشارکت اساتید برجسته چاقی دنیا در تهیه مقالات،گفت:از بعد آموزشی نیز اکنون ۳ فلوشیپ خارجی در حال گذراندن دوره خود در این دانشگاه هستند.

شهابی خاطرنشان کرد:بانک اطلاعاتی قوی داریم که اطلاعات ۷۰ هزار بیمار در حوزه جراحی چاقی ثبت شده است.مهمترین عامل پیشگیری مرگ و میر چاقی است.

وی افزود:ایران دو روش جراحی چاقی را در دنیا معرفی کرده است.

این استاد جراحی چاقی تاکید کرد:هیچ جراحی چاقی به تنهایی اثر گذار نیست و باید تغذیه فرد نیز مورد توجه قرار داشته باشد.

شهابی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ فلوشیپ جراحی چاقی و درون بین فعالیت دارند،متذکر شد: همه افراد کاندید اسلیو نیستند و بهترین نوع عمل فرد را بر اساس یکسری فاکتورها پیشنهاد می دهیم.

وی تاکید کرد:جراحی چاقی و انجام آن نیازمند تیم چند تخصصی است.

فولاد اقبالی،استاد جراحی چاقی ابراز کرد:روش بوتاکس معده برای درمان چاقی وجهه علمی ندارد و سوراخ شدن معده و اثنی عشر گزارش شده و به هیچ وجه اثر بخش و علمی نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار