کد خبر: 1194173
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
تام لندن، یکی از شهروندان بریتانیایی، با اشاره به این که وقتی برای اولین بار خودش را در توئیتر یک یهودی حامی حقوق فلسطینی‌ها معرفی کرده، مورد آزار و اذیت زیادی قرار گرفته و بسیاری به او لقب ضدیهود داده‌اند.

جوان آنلاین: هنگامی که جاناتان اوفیر، از نوازندگان سرشناس یهودی در اروپا، در نخستین روز‌های جنگ، جنایت‌های اسرائیل در غزه را محکوم کرد، در مدت کوتاهی با موجی از همراهی مواجه شد.

از زمان شروع جنگ تا به امروز، بیش از پنج هزار نفر در نوار غزه جانشان را از دست داده و بخش‌های وسیعی از این منطقه به ویرانه تبدیل شده است. یک سازمان غیردولتی فلسطینی گزارش داده که بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی به طرز غم انگیزی هر ۱۵ دقیقه جان یک کودک فلسطینی را از زمان آغاز درگیری‌ها گرفته است.

این جنگ به نام من نیست

اوفیر، یک مبارز طرفدار فلسطین است که در اسرائیل به دنیا آمده، اما در کپنهاگ، پایتخت دانمارک زندگی می‌کند. او از جمله یهودیان مقیم اروپاست که از سیاست‌های اسرائیل انتقاد می‌کند و این روز‌ها به تظاهرات گسترده‌ای پیوسته که در سراسر این قاره علیه حملات جاری به غزه برگزار می‌شود.

از گلاسکو تا لندن، پاریس تا بارسلونا، بسیاری از هنرمندان و شهروندان به تظاهرات حامی فلسطین پیوسته‌اند تا با مردم محاصره شده غزه ابراز همبستگی کنند. آن‌ها نماینده اقلیتی از یهودیان هستند که همچنان به دفاع از حقوق فلسطینی‌هایی که نسل‌ها در اشغال اسرائیل زندگی کرده‌اند می‌پردازند و به انتقادات‌شان از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

در حالیکه رژیم صهیونیستی، یهودیان را به عنوان دارایی خود معرفی می‌کند و می‌خواهد آن‌ها را در نبردی جمعیتی مقابل فلسطینی‌ها قرار دهد، اوفیر با انتقادی تند از این سیاست، می‌گوید که دولت می‌خواهد از ما سپری انسانی جهت پیشبرد سیاست‌هایش استفاده کند.

این موزیسین عقیده دارد رژیم صهیونیستی در طول سال‌های مختلف تحت برنامه‌هایی مثل شهرک‌سازی و محاصره، دست به پاکسازی قومی زده است.

اوفیر تأکید دارد: «به عنوان یک یهودی، بر من واجب است که بگویم این جنگ به نام من نیست و من با آن مبارزه خواهم کرد. زیرا آزادی، عدالت و برابری برای فلسطینی‌ها یک ضرورت است و اگر این ضرورت کافی نباشد، به همه حتی یهودی‌ها نیز آسیب می‌رساند.»

تحمل نژادپرستی را نداشتم

نعما فرجون، نویسنده‌ای که در اورشلیم بزرگ شده، مدتهاست که خود را یک یهودی ضد صهیونیست توصیف می‌کند. او در ژانویه ۲۰۰۱، تنها چند ماه پس از وقوع انتفاضه دوم، اسرائیل را ترک کرد. این زن ۵۴ ساله در حومه والنسیا در اسپانیا زندگی می‌کند و نمی‌خواهد جزئی از برنامه‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی باشد.

فرجون از اشغال فلسطین و جنگ و تبعیض در این سرزمین خشمگین و ناراحت است و در این رابطه به الجزیره می‌گوید: «من اسرائیل را ترک کردم، زیرا نمی‌توانستم بارِ یک شهروند درجه یک را در موقعیتی نژادپرستانه نسبت به فلسطینی‌ها تحمل کنم.»

فرجون صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «وقایع غم‌انگیز کنونی نتیجه مستقیم سال‌ها سوءاستفاده، سرکوب، خشونت و محرومیتی است که توسط دولت اسرائیل اجرا شده است.»

تام لندن، یکی از شهروندان بریتانیایی، با اشاره به این که وقتی برای اولین بار خودش را در توئیتر یک یهودی حامی حقوق فلسطینی‌ها معرفی کرده، مورد آزار و اذیت زیادی قرار گرفته و بسیاری به او لقب ضدیهود داده‌اند.

در زمان نگارش این مقاله، طوماری با عنوان صدای یهودی برای صلح، خواستار پایان فوری حمله اسرائیل به غزه شده و بیش از ۱۳۰۰ امضا از شهروندان اسرائیلی ساکن در اسرائیل، فلسطین و کشور‌های دیگر جمع‌آوری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار