کد خبر: 1189501
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،
اصفهان - مسئول کمیته خبرنگاران نوجوان سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: خبرنگاران نوجوان که در طی جلساتی آموزش‌هایی دیده‌اند در پوشش اخبار این رویداد به ستاد کمک می‌کنند.

به گزارش جوان آنلاین بهناز عابدی درجمع  خبرنگاران نوجوان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: از قدیم سنتی در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان وجود داشته است که امسال هم در ششمین دوره این سنت را حفظ کردیم و آن هم شناسایی خبرنگاران نوجوان وعلاقمند درحوزه سینمابرای جشنواره بود.

وی با بیان اینکه بر همین اساس در شهریورماه فراخوان جذب و آموزش خبرنگار نوجوان به صورت تبلیغات در سطح شهر و فضای مجازی قرار گرفت و تا پانزدهم شهریورماه فرصت ثبت‌نام وجود داشت، افزود: ۳۷۷ نوجوان در بازه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال تا پایان مهلت ثبت‌نام فراخوان شرکت کردند و پس از اتمام ثبت‌نام در دو حوزه موضوعی رسانه و سینما جزواتی در اختیار آنان قرار گرفت و در ادامه نیز آزمونی برخط برگزار شد.

مسئول کمیته خبرنگاران نوجوان سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد آزمون از جزوات، طراحی شده بود و اواخر شهریورماه داوطلبان در آزمون شرکت کرده است که ۹۴ نفر از آن‌ها در مرحله آزمون پذیرفته شدند و به مرحله مصاحبه راه پیدا کردند، در بخش مصاحبه که به مدت یک روز کامل برگزار شد، نفرات برگزیده در دو گروه داوری، مجدد به سوالات که در حوزه سینما و رسانه بود پاسخ دادند با این تفاوت که توانمندی‌ها و اطلاع عمومی نیز مورد پرسش قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: از این افراد ۴۶ نوجوان به‌عنوان خبرنگاران منتخب سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان برگزیده شدند که از جمع ۱۵ نفر از پسران و ۳۱ نفر از دختران هستند.

عابدی در خصوص جزئیات برگزاری کلاس‌های خبرنگاران نوجوان گفت: از سوم تا سیزدهم مهرماه کارگاه‌های آموزشی متداول برای خبرنگاران در نظر گرفتیم و سرفصل‌های مختلفی از قبیل خلاقیت و ایده‌پردازی، تکنیک‌های مصاحبه، عکاسی و تولید محتوا با موبایل و سایر مهارت‌های دیگر توسط اساتید برتر و مختلف به نوجوانان آموزش داده شد تا پیش از برگزاری جشنواره که برای برگزاری افتتاحیه آماده باشند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید با حضور فعال خود در ایام جشنواره به کمک ستاد اجرایی بیایند، ادامه داد: در طول ایام جشنواره هرروز بعد از ظهر اکران فیلم‌های جشنواره در سینماهای منتخب اصفهان را خواهیم داشت و در این راستا نوجوانان آموزش دیده در اکران فیلم‌ها، نشست‌های خبری عوامل و هنرمندان در کارگاه‌های تخصصی که توسط فیلم‌سازان شاخص برگزار می‌شود حضور دارند و در پوشش اخبار، رویدادها و نشست‌ها نیز به ستاد اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان کمک خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار