کد خبر: 1188819
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
شهردار تهران گفت: ساختمان‌ها به دو دسته ایمن و ناایمن و ساختما‌های ناایمن هم به دو دسته قابل بازسازی و غیرقابل بازسازی تقسیم می‌شود و ما هم برای بررسی بحث ایمن سازی شهر تهران هشت مجموعه و نهاد و مجموعاً ۱۶ هزار ساختمان بالای هفت طبقه را از نظر ایمنی‌سازی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری بعدازظهر امروز یکشنبه - ۹ مهر- میزبان «علیرضا زاکانی» شهردار تهران و عضو کابینه دولت سیزدهم بود تا پاسخگوی مطالبات و دغدغه‌های شهروندان باشد، شهردار تهران برای اولین بار بود که در این مرکز حضور پیدا می‌کرد و پاسخگوی مطالبات مردم بود.

زاکانی در ابتدای حضور در مرکز ارتباطات ریاست‌جمهوری و قبل از شروع پاسخگویی به مطالبات تلفنی مردم، خطاب به حاضران در این جلسه، گفت: مسئولان کشور به ویژه رئیس‌جمهور و قوای سه‌گانه در خدمت مردم هستند و افق کشور روشن بوده و مشکلات در حال کم شدن است.

وی افزود: تهران به تعبیر رهبر معظم انقلاب خود یک کشور است و امید است بتوانیم پاسخگوی شهروندان بوده و در مسیر تغییر و تحول گام برداریم.

بعد از سخنان ابتدایی شهردار تهران، نوبت به مطالبات تلفنی مردم تهران رسید، یک به یک تماس می‌گرفتند و مطالبات خود به شهردار تهران را منتقل می‌کردند.

یکی از شهروندان گلایه‌ای در موضوعات پسماند شهر تهران داشت که زاکانی در پاسخ به او، گفت: متخصصان شهرداری اپلیکیشنی به اسم «نوماند» طراحی کرده‌اند که در جمع‌آوری پسماند پنج راهبرد در پیش گرفته است و مناقصه‌های مربوط به جمع‌آوری پسماند از هفته آینده آغاز خواهد شد.

زاکانی در پاسخ به مطالبه یکی از شهروندان در رابطه با ایمن‌سازی شهر تهران خاطرنشان کرد: به صورت کلی ساختمان‌ها به دو دسته ایمن و ناایمن و ساختما‌های ناایمن هم به دو دسته قابل بازسازی و غیرقابل بازسازی تقسیم می‌شود و ما هم برای بررسی بحث ایمن‌سازی شهر تهران هشت مجموعه و نهاد و مجموعاً ۱۶ هزار ساختمان بالای هفت طبقه را مورد بررسی و پایش قرار خواهیم داد تا ایمنی آن‌ها مشخص شود.

در ادامه این جلسه مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری برای اولین بار یک ابتکار به خرج داده بود و یکی از شهروندانی که از شهردار تهران مطالبه جدی در حوزه عفاف و حجاب داشته را دعوت کرده بود که رودرو و مستقیم مطالبات و گلایه‌های خود را در حوزه عفاف و حجاب به شهردار تهران منتقل کند.

بعد از تلفن‌های مردمی نوبت به سعیدی فعال مجازی و مطالبه‌گر حوزه حجاب رسید، این شهروند تهرانی گلایه‌هایی مبنی به عدم رعایت عفاف و حجاب در ایستگاه‌های مترو تهران و پارک‌های تهران خطاب به زاکانی مطرح کرد.

شهردار تهران در پاسخ به این مطالبات، گفت: از ابتدای سال گذشته و پیش از آغاز فتنه، موضوع حجاب و عفاف در دستورکار شهرداری بوده است و قرارگاهی با عنوان حجاب و عفاف ایجاد و اقدامات از خود شهرداری شروع شد.

وی با اشاره به اینکه با وجود حجم و فضای گسترده‌ای که شهرداری مسئول آن است، نمی‌توان آن را تنها با نقش کارمندی مدیریت کرد، گفت: موضوع شهرداری قابل مقایسه با هیچ‌کجا نیست و با وجود انبوهی از وظایف این نهاد تلاش‌های گسترده‌ای انجام شده است و برای مثال تنها فروشگاهی که قانون حجاب را رعایت و تذکر می‌دهد، فروشگاه شهروند است و به این افتخار می‌کنیم.

زاکانی افزود: به اقتضا توان، وظیفه خود را انجام می‌دهیم، اما عفاف و حجاب موضوع ملی است. در همین زمینه شهرداری گروه‌های مردمی را در ایستگاه‌های مترو مستقر و اقدام ایجابی انجام داد. در مجموعه باغ کتاب هم اقدامات بدون تنش شهرداری موجب تشکر مسئولان شد.

وی با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب هم موضوعی حساس و هم مرتبط با مسئولیت چند دستگاه است، گفت: در این زمینه نیازمند همراهی مردم هستیم.

شهردار تهران گفت: اقدامات این نهاد هم جنبه تبلیغی و هم ایجابی داشت و هم به اقتضای شرایط اقدامات پیشگیرانه هم انجام شده و این موضوع به ویژه در واگن‌های مترو مورد توجه قرار گرفته است تا بانوان با آرامش بیشتری حضور یابند.

زاکانی تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای حجاب و عفاف به عنوان واجب شرعی و قانونی وظیفه است و همه باید دست به دست هم بدهیم و با تدبیر اقدام کنیم.

شهردار تهران در پایان، خاطرنشان کرد: مواجهه خوب و مثبت با کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند مؤثر خواهد بود، چون بسیاری از این افراد عناد ندارند. باید دشمن را که در پی قرار دادن مردم برابر مردم هستند، ناکام بگذاریم.

بعد از پاسخگویی شهردار تهران به مطالبات تلفنی و حضور مردم نوبت به افتتاح کوچه خدمت رسید، شهردار تهران به همراه رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری کوچه این نهاد را که تا قبل از این «جاوید» نام داشت را تغییر نام داد و کوچه «خدمت» را افتتاح کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار