کد خبر: 1185163
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
فولکر پرتس، نماینده ویژه سازمان ملل در سودان اعلام کرد که قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند و هشدار داد که این کشور ممکن است به سمت جنگ داخلی تمام عیار حرکت کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، نماینده ویژه سازمان ملل در سودان روز چهارشنبه به وقت محلی به شورای امنیت سازمان ملل گفت: من این افتخار را داشتم که بیش از دو سال و نیم به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در سودان خدمت کنم. من از دبیرکل به خاطر این فرصت و اعتمادی که به من داشت سپاسگزارم، اما از او خواستم که مرا از این وظیفه برکنار کند؛ بنابراین این آخرین جلسه توجیهی من در این سمت خواهد بود.

استعفای پرتس سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که دولت سودان او را به عنوان عامل نامطلوب اعلام کرد.

ژنرال عبدالفتح البرهان، فرمانده ارتش سودان، ماه گذشته نماینده سازمان ملل در این کشور را به تشدید درگیری بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع شبه نظامی به رهبری ژنرال محمد داگالو متهم کرد.

ژنرال البرهان در نامه‌ای به دبیرکل آنتونیو گوترش، پرتس را به تعصب و عدم احترام به "حاکمیت ملی" سودان متهم کرد.

او گفت که فرستاده سازمان ملل تصویری گمراه کننده از "اجماع" در گزارش‌های خود به سازمان ملل ارائه کرده است.

پرتس در آخرین جلسه توجیهی خود با شورا، هشدار داد که "هیچ نشانه‌ای از کاهش جنگ در سودان وجود ندارد در حالی که به نظر می‌رسد هیچ یک از طرفین نمی‌توانند به پیروزی نظامی قاطع نزدیک شوند. "

او گفت: آنچه به عنوان درگیری میان دو تشکیلات نظامی آغاز شد، می‌تواند به یک جنگ داخلی تمام عیار تبدیل شود. غیرنظامیان بر اساس قومیتی هدف قرار گرفته اند و از ال جنینا و سایر نقاط دارفور رانده شده اند. در غرب، بسیج قبایل عرب بیشتر به درگیری دامن می‌زند و بر ثبات منطقه تأثیر می‌گذارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار