کد خبر: 1184012
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی از بازرسی بیش از 300 مورد واحد‌های صنفی در راستای حمایت از مصرف کننده در استان خبر داد.
سهیلا سعیدی

به گزارش جوان آنلاین، محمد خوران، سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی با اعلام این مطلب افزود: در بازديدهایی كه توسط كارشناسان اداره كل استاندارد انجام می‌شود، چنانچه كالاهاي مشمول مقررات استاندارد اجباري موجود در سطح بازار و واحدهای خدماتی فاقد علامت استاندارد و يا با كيفيت پايين‌تر از استاندارد باشند، فرآورده‌هاي مربوطه توقيف و با توليدكنندگان و عرضه كنندگان مطابق قوانين و مقررات جاري سازمان رفتار خواهد شد.  

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه عرضه كالا و ارائه خدمات غيراستاندارد تضييع حقوق مصرف كننده است، اضافه كرد: در سازمان استاندارد و به تبع آن اداره كل استاندارد استان عزم جدي براي مقابله با كالاها و خدمات بي‌كيفيت وجود دارد و با هرگونه اهمال در اين زمينه برخورد مي‌شود.

خوران در ادامه اظهار داشت: كليه محصولات توليد داخلی که مشمول رعايت استاندارد اجباري هستند، ملزم به درج كد ده رقمي منحصر به فرد در زير نشان استاندارد روي بسته‌بندي كالا می‌باشندكه با ارسال اين كد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتي شامل نام واحد توليدي، نام محصول، وضعيت پروانه كاربرد علامت استاندارد و تاريخ انقضاي آن به مصرف‌كنندگان اعلام مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار