کد خبر: 1181897
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
پس از اینکه کمپانی برادران وارنر اعلام کرد، اکران قسمت دوم فیلم «تلماسه» را به سال ۲۰۲۴ موکول خواهد کرد، تمام نگاه‌ها در فصل جوایز سینمایی اسکار به «اوپنهایمر» دوخته خواهد شد.
احمد محمدتبریزی

جوان آنلاین - پس از اینکه کمپانی برادران وارنر اعلام کرد، اکران قسمت دوم فیلم «تلماسه» را به سال ۲۰۲۴ موکول خواهد کرد، تمام نگاه‌ها در فصل جوایز سینمایی اسکار به «اوپنهایمر» دوخته خواهد شد.

البته بسیاری از منتقدان سینمایی این جابجایی در اکران را حرکتی درست ارزیابی کردند چرا که در صورت اکران «تلماسه» در سال ۲۰۲۳، این فیلم در رقابت‌های اسکار باید با شاهکار کریستوفر نولان رقابت کند.

معمولا در رقابت‌های اسکار فیلم‌هایی بیشترین جوایز یک دوره را مال خود کرده‌اند که مبتنی بر فناوری و جلوه‌های ویژه بوده‌اند. «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» فیلم‌هایی هستند که در بردن اسکار رکورددارند. «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در سال ۱۹۹۷، با بردن ۱۱ اسکار، رکورددار بردن جوایز اسکار هستند و حالا حذف «تلماسه» از رقابت‌های اسکار ۲۰۲۴، این امکان را به «اوپنهایمر» می‌دهد تا در بخش‌هایی دیگر مثل جلو‌های ویژه، دست برتر را داشته باشد.

تا اینجا پیش بینی شده فیلم نولان در ۱۲ رشته نامزد جایزه اسکار شود که همین هم یک رکورد محسوب می‌شود. این تعداد نامزدی را قبلا فیلم‌هایی مثل «بن هور»، «رقصنده با گرگ‌ها» و «فهرست شیندلر» داشته‌اند.

با این وجود «اوپنهایمر»، رقیبانی مثل «قاتلان ماه گل» مارتین اسکورسیزی یا «موجودات بیچاره» یورگوس لانتیموس را پیش روی خود می‌بیند، اما ظواهر امر نشان می‌دهد، این فیلم‌ها رقبایی جدی پیش روی فیلم نولان نخواهند بود.
باید تا زمستان ۲۰۲۴ صبر کرد و آیا «اوپنهایمر» می‌تواند فیلم رکوردشکن اسکار لقب بگیرد یا خیر.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار