کد خبر: 1181221
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تصویر قدرتمندی که رژیم صهیونیستی تلاش داشت از خود به جهان به ویژه کشور‌های عربی نشان داده و آن‌ها را ترغیب به گسترش روند عادی‌سازی با این رژیم کند، کاملا متزلزل شده است.

اختصاصی جوان آنلاین، در ادامه اقدامات سراسیمه اشغاگران قدس، نظامیان رژیم صهیونیستی یک شهرک نشین صهیونیست را در قدس اشغالی دستگیر کردند. به گفته منابع خبری، نظامیان رژیم اشغالگر، ابتدا تصور کرده بودند که این فرد، فلسطینی است که چاقو به دست دارد، اما بعدا متوجه شدند که یک شهرک نشین صهیونیست است.
همچنین یک شهرک نشین صهیونیست هفته گذشته به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری زخمی شد؛ بنابراین نیرو‌های رژیم صهیونیستی، یک شهرک نشین را که گمان می‌کردند فلسطینی است، به ضرب گلوله در جنوب نابلس زخمی کردند.
به گزارش القدس العربی، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر به سرعت به سمت محل حضور شماری مظنون که نقاب بر چهره داشتند در نزدیکی شهرک معالیه لیفونا در جنوب نابلس رفتند.
نظامیان صهیونیست، افراد نقاب دار را دنبال کرده و به سمت آن‌ها تیراندازی کردند که یکی از آن‌ها مجروح شد.
به نقل از میدل ایست نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی توضیح داد که پس از تیراندازی مشخص شد یکی از مظنونان، اسرائیلی بوده و برای درمان به بیمارستان منتقل شده است.

افزایش تدابیر امنیتی در نابلس
وب‌سایت عبری Ynet گزارش داد که ارتش اشغالگر همچنان در جستجوی عامل حمله تیراندازی در حواره است که دو شهرک نشین را کشت.
به گزارش این سایت عبری، پیشرفت‌هایی در سطح تحقیقات و داده‌های اطلاعاتی وجود دارد؛ اما عامل جنایت هنوز دستگیر نشده است.
این وب‌سایت مدعی شده است که عملیات در حال حاضر در روستای عقربا متمرکز است، زیرا اطلاعاتی وجود دارد که نشان دهنده حضور عامل حمله در آنجا است.
از هفته قبل نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی به تشدید تدابیر نظامی خود در استان نابلس به ویژه شهر حواره و شهرک‌های اطراف آن ادامه داده‌اند.
این نیرو‌ها عملیات خود را در شهر عقربا در جنوب نابلس متمرکز کرده‌اند، جایی که آن‌ها به بسیاری از خانه‌ها، مغازه‌ها و سایر مکان‌ها یورش بردند.
این نیرو‌ها عیسی بنی فضل و پسرش محمد را دستگیر کرده و به مقصد نامعلومی بردند.
آن‌ها همچنین به مغازه‌ها در شهر حواره یورش بردند و دوربین‌های مدار بسته را ضبط کردند. همچنین از بازگشایی مغازه‌ها در این منطقه جلوگیری شد.
در حالی که ایست‌های بازرسی در شهر حواره و اطراف شاهد حرکت‌های خودرو‌ها است؛ اما در برخی مراکز ایست بازرسی تدابیر امنیتی شدیدی لحاظ شده است.
ماه‌ها است که کرانه باختری شاهد تنش در پی یورش ارتش اشغالگر و تعرضات شهرک نشینان و حملات آن‌ها به روستا‌ها و شهر‌های فلسطین است.

در همین رابطه، صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: مقاومت برای جنگ فراگیر آمادگی دارد و اسرائیل در آن جنگ، شکست بی سابقه‌ای متحمل خواهد شد.
العاروری که با المیادین گفتگو می‌کرد، خاطر نشان کرد: برای جنگ فراگیر آماده می‌شویم و آن را در اتاق‌های بسته با تمام تشکیلاتی که با این جنگ مرتبط هستند، بررسی می‌کنیم.
معاون هنیه گفت: معادله در کرانه باختری متفاوت است، ما در برابر معادله جدیدی به نفع مقاومت و همپیمانانش در برابر اشغالگران قرار داریم.
وی تاکید کرد: مقاومت قادر به بستن حریم هوایی و دریا به روی رژیم اشغالگر است و در صورت جنگ، دشمن نه برق خواهد داشت نه ارتباطات و نه اقتصاد.
العاروری در ادامه اظهار داشت: ما خواهان دولت ملی به عنوان مقدمه‌ای برای اقداماتی از جمله انتخابات عمومی برای یکپارچه سازی وضعیت فلسطینیان هستیم.
وی افزود: از تلاش‌ها برای ضربه زدن به اوضاع فلسطینیان از سوی ایالات متحده آمریکا و رژیم اشغالگر پس از (مرگ) ابومازن نگران هستیم.
العاروری اظهار داشت: انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان باید در سایه حضور ابومازن برگزار شود، او باید پایه ریزی نظام فلسطینی بر روی پایه سخت و محکم را تضمین کند.

قدرت حزب الله
خبر دیگر اینکه، روسای شورا‌های شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک به مرز‌های لبنان از کابینه نتانیاهو خواستند ساخت پناهگاه‌ها و تجهیز آن را تسریع بخشد، چرا که از هرگونه تقابل نظامی با حزب الله در سایه آماده نبودن بیشتر پناهگاه‌ها می‌ترسند.
محمد حماده سخنگوی جنبش حماس در قدس اشغالی نیز اظهار داشت: ملت فلسطین، اشغالگران را وادار خواهند کرد که بهای سنگینی برای جنایاتشان و تجاوز به نمازگزاران در مسجدالاقصی بپردازند.
وی خاطر نشان کرد از ملت می‌خواهیم حول مسجدالاقصی حلقه بزنند و از آن دفاع کنند.
سرانجام اینکه تصویر قدرتمندی که رژیم صهیونیستی تلاش داشت از خود به جهان به ویژه کشور‌های عربی نشان داده و آن‌ها را ترغیب به گسترش روند عادی‌سازی با این رژیم کند، کاملا متزلزل شده است.
طبق پیش‌بینی مراکز اسرائیلی، در ابتدای رویارویی آینده با مقاومت، هزاران موشک به سمت مواضع اسرائیل شلیک می‌شود که سامانه‌های پدافندی آن را از خدمت خارج می‌کند و در یک بازه زمانی ۴۵ تا ۶۰ دقیقه که زمان مرگباری است، موشک‌های دقیق مقاومت می‌توانند به اهداف خود در عمق فلسطین اشغالی اصابت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار