کد خبر: 1180018
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه در تماس تلفنی با وزیر خارجه مصر، اوضاع سوریه را بررسی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «گئر پدرسون» فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر تلفنی گفتگو کرد.

کمیته تماس وزرای خارجه عرب درباره سوریه که سه ماه پیش برای ارتباط با دولت سوریه و حل مسائل باقی مانده تشکیل شده است، سه شنبه گذشته اولین نشست خود را به دعوت شکری و با حضور وزرای خارجه برخی اعضای اتحادیه برگزار کرد.

در این نشست که با حضور «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه برگزار شد، اعضای شرکت کننده درباره پروتکل مشخصی برای همکاری با دولت سوریه توافق کردند. در این نشست وزرای خارجه سوریه، اردن، مصر، عربستان سعودی و لبنان به علاوه «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب حضور داشتند.

بنابر گزارش شبکه النشره، شکری در تماس تلفنی با پدرسون خواستار حل‌وفصل بحران سوریه در تمامی ابعاد آن و حفظ وحدت و ثبات سوریه شد.

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که شکری در این تماس تلفنی به تشریح مصوبات نشست کمیته تماس وزرای عربی درباره سوریه، پرداخت.

وی بر علاقه‌مندی این کمیته برای تکمیل مأموریت محوله به آن به منظور دستیابی به حل‌وفصل بحران سوریه در تمامی ابعاد آن و حفظ وحدت و ثبات این کشور تأکید کرد.

شکری و پدرسون به تبادل دیدگاه درباره آخرین تحولات سوریه در زمینه‌های مختلف و تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص پرداختند و با یکدیگر درباره برگزاری دیداری دوجانبه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر آینده، توافق کردند.

پدرسون نیز از تلاش‌های مصر برای حل‌وفصل بحران سوریه قدردانی کرد و مصوبات نشست کمیته تماس وزرای عربی را ستود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار