کد خبر: 1178549
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
آشفته‌بازار استقلال نه‌تن‌ها جمع نشده، بلکه با پالس‌هایی که از سوی مدیریت و کادر فنی فرستاده می‌شود، شدت هم گرفته است. در روز‌هایی که آبی‌ها باید به فکر اولین بازی خانگی خود در این فصل باشند، شعله اختلافات داخلی بالا گرفته و آتش زیر خاکستر هر لحظه ممکن است شعله‌ور شود.
شیوا نوروزی

 

برد پرگل مقابل صنعت نفت هم نتوانست به داد استقلال برسد. هنوز مشکل سقف قراردادها، ثبت قرارداد‌های جدید و پرداخت مطالبات برطرف نشده و هواداران منتظرند تا ببینند برنده جنگ نکونام – خطیر چه کسی است و این جنگ چه آسیبی به تیم خواهد زد. در مجمع فوق‌العاده روز گذشته نفرات حاضر تلاش کردند اختلاف‌نظر بین سرمربی و مدیرعامل را عادی جلوه دهند، اما هوادار فهیم استقلال به خوبی می‌داند مشکلات ریز و درشت مدیریتی در آینده بسیار نزدیک چه بلایی سر استقلال خواهد آورد.

لیگ آغاز شده و آبی‌ها هنوز اندرخم نقل‌وانتقالات هستند. آن روزی که حجت کریمی با افتخار جواد نکونام را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، هواداران خیال نمی‌کردند با استعفای کریمی اوضاع تا این اندازه وخیم شود. نکو انتخاب سرپرست قبلی باشگاه است و بدون شک این مسئله یکی از چالش‌های مهم او با علی خطیر محسوب می‌شود. خطیر روز گذشته حکم مدیرعاملی اش را از هیئت مدیره دریافت کرد تا با خیال راحت تصمیماتش را اجرایی کند. جذب هافبک ملی‌پوش تیم امید عراق بدون جلب نظر سرمربی از جمله موارد حاشیه‌سازی است که خطیر مسبب آن بوده است. نگرفتن تأیید نکونام باعث شده منتظر محمد از لیست تیم خارج شود و بلاتکلیفی باعث شده این بازیکن برای جدایی زودهنگام آماده شود و احتمالاً مقصد جدید منتظر محمد، مس‌رفسنجان است. حال آنکه در جذب بازیکن عراقی علاوه بر عدم رضایت سرمربی، موضوع مشکل ثبت قرارداد نیز وجود دارد.

سعید مهری هافبکی است که نکو اعتماد زیادی به او دارد، اما به دلیل عدم ثبت قراردادش کماکان بدون قرارداد در تمرینات حاضر می‌شود. استقلال به دلیل رد کردن سقف بودجه تعیین شده از سوی فدراسیون، قادر به ثبت رسمی قراردادهایش نیست. گفته می‌شود هزینه این فصل آبی‌ها ۳۳۰‌میلیارد تومان بوده که برای رسیدن به سقف قانونی حداقل باید ۳۰‌میلیارد تومان از رقم قراردادهایش را کاهش دهد.
محدودیت منابع مالی و ضعف در جذب اسپانسر دست نکونام را برای خرید بازیکن بسته است. سرمربی انتظار داشت بازیکنان حاضر در لیست مورد نظرش از سوی باشگاه خریداری شوند. در حال حاضر استقلال حتی توانایی خرید بازیکن خارجی را هم ندارد. روز گذشته حجت کریمی، سرپرست پیشین باشگاه در پستی کنایه‌آمیز لیست بازیکنان مدنظر نکونام را منتشر کرد. کریمی مدعی است سرمربی آبی‌ها برای جذب یک دروازه‌بان، مدافع و هافبک خارجی، میلاد محمدی، سامان فلاح، عارف آقاسی، سعید عزت‌اللهی، رضا اسدی، یاسین سلمانی، مهدی قائدی، محمد محبی، محمدحسین اسلامی و احسان پهلوان اعلام نیاز کرده بود.
برآورده نشدن خواسته‌های سرمربی ناراحتی شدید نکونام را به همراه داشته است. کمبود بازیکن دست کادر فنی را در پوست گردو گذاشته و نکونام قبل از شروع فصل در مصاحبه‌ای انتقادی تصمیمات و رفتار خطیر را عامل بحران در استقلال خوانده است.

انکار واقعیت‌ها تنها راهکاری است که مدیران آبی در پیش گرفته‌اند. مجمع فوق‌العاده باشگاه استقلال دیروز برگزار شد و انتخاب اعضای جدید هیئت‌مدیره اصلی‌ترین محور صحبت‌های این جلسه بود. این در حالی است که فرشید سمیعی اختلاف بین سرمربی و مدیرعامل را رد کرده است: «موضوع مجمع، ترمیم و انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره بود که مقرر شد به زمان دیگری موکول شود و به دلیل عدم ارجاع از دستور کار خارج شد. ممکن است به دلیل مشکلاتی که در باشگاه وجود دارد، خطیر و نکونام اختلاف‌نظراتی با هم داشته باشند، ولی با یکدیگر اختلافی ندارند. آن‌ها سعی در همفکری و تعامل مشترک دارند. مشکلاتی وجود دارد که قبل از حضور خطیر اتفاق افتاده و ارتباطی هم به نکونام ندارد. فدراسیون و باشگاه‌ها صورت جلسات را امضا کرده‌اند و سقفی برای بودجه باشگاه‌ها تعیین شده که با توجه به مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال در سال گذشته که به صورت واقعی ثبت شده و اعداد آن بالاتر از سقف قرارداد‌های فعلی است، مشخص بود که ما دچار مشکل خواهیم شد. متأسفانه در آن زمان یا بچه‌ها متوجه نشدند یا کسی به آن‌ها اعلام نکرد و باشگاه استقلال نیز به این مصوبه اعتراض نکرد و برخوردی نداشت، اما مشخص بود که با اعداد ثبت شده باشگاه استقلال در سازمان لیگ، ما با مشکل مواجه خواهیم شد. در حال حاضر مسئولان باشگاه به فکر حل مشکل هستند، اما راه‌های حل این مشکل را نمی‌توانم اعلام کنم. با این حال سعی می‌کنیم همانطور که تیم‌های دیگر مشکل را حل کردند، ما هم آن را حل کنیم. خودتان در این کار هستید و اعداد و ارقام قرارداد بازیکنان را می‌دانید و واقف هستید که اعداد و ارقام قرارداد بسیاری از بازیکنان شاخص فوتبال ما غیرواقعی است.» عضو هیئت مدیره آبی‌ها با تأکید بر اینکه دیگر باشگاه‌ها نیز سقف را رعایت نکرده‌اند از انتقاد نکونام نسبت به تعیین سقف بودجه حمایت کرد: «درحالی‌که استقلال به دلیل قانونمداری در حال ضربه خوردن است، برخی باشگاه‌ها با دادن ملک و ارز‌های خارجی از اجرای قانون فرار می‌کنند! زمانی که این قانون تصویب شد، ما حضور نداشتیم و اگر من بودم حتماً به آن اعتراض می‌کردم. همیشه نسبت به هر آنچه علیه استقلال بوده، اعتراض کرده‌ام. نمی‌دانم چه اتفاقی در آن زمان رخ داده، اما در حال حاضر باشگاه استقلال دارد از قانونمداری خود ضربه می‌خورد و این درست نیست. این در حالی است که برخی باشگاه‌ها با دادن املاک داخل و خارج از کشور، شرکت‌های زیرمجموعه یا دادن ارز‌های خارجی می‌توانند از اجرای قانون فرار کنند و به رغم آنچه گفته شده با آن‌ها برخورد می‌شود، ما برخوردی ندیدیم، جز موارد جزئی که خیلی راحت حل شده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار