کد خبر: 1177867
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
جاده‌های چهارمحال و بختیاری در سال‌ جاری شاهد تصادفات زیاد منجر به فوت بوده که لازم است برای آن چاره‌ای اندیشیده و نقاط حادثه خیز آن تعمیر شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، روزی نیست که اخبار ناگوار حوادث جاده‌ای در رسانه‌های چهارمحال و بختیاری منتشر نشود، تصاویر دلخراشی که از صحنه‌های تصادفات جاده‌ای منتشر می‌شود، دل هر ببینده‌ای را به درد می‌آورد و به نظر می‌رسد این جاده‌ها نفرین شده‌اند.

قطعاً در بروز حوادث جاده‌ای عوامل متعددی دخیل است که می‌توان به بی‌احتیاطی رانندگان در عمل به قوانین رانندگی، جاده‌های ناایمن و خودروهای بی‌کیفیت اشاره کرد، برخی جاده‌های کشور به‌علت آمار بالای تصادفات جاده‌ای به نام جاده مرگ نام گرفته‌اند که تعدادشان کم نیست.

طبق آمار منتشر شده در کانال اطلاع‌رسانی اورژانس چهارمحال و بختیاری از ابتدای مردادماه سال‌جاری حدود ۱۰ نفر در حوادث جاده‌ای استان جان خود را در صحنه تصادف از دست داده‌اند و حدود ۵۵ نفر نیز در این حوادث دچار مصدومیت شده‌اند، البته باید به این نکته توجه داشت که تعدادی از مصدومان حوادث جاده‌ای در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

همه بر این امر واقف هستیم که اگر خودروها استاندارد و همچنین محورهای مواصلاتی ایمن شوند، آمار فوتی‌ها و مصدومان در حوادث جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند و کوچک‌ترین بی‌احتیاطی منجر به داغدار شدن خانواده‌ها نمی‌شود.

محور شهرکرد_شلمزار معروف‌ترین جاده مرگ در چهارمحال و بختیاری در چهارمحال و بختیاری است که سالانه خانواده‌های بسیاری در این محور داغدار می‌شوند، وعده‌های متعددی برای احداث محور چهار بانده شهرکرد- شلمزار داده شده است، اما هنوز این پروژه به‌طور کامل اجرایی نشده است.

افزایش ۹۸ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت تصادفات برون شهری در این استان، اظهار کرد: در سال‌جاری با افزایش ۸۹ درصدی فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی برون شهری در استان مواجه هستیم.

نصرالدین صالحی بیان کرد: برای کاهش تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری علاوه بر فرهنگ‌سازی نیازمند اصلاح نقاط حادثه‌خیز و پای کار بودن مسئولان نیز هستیم.

پنج نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری آشکار می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی یکی از مأموریت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

روح‌الله غلامی با اشاره به تخصیص اعتبار برای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری در آینده‌ای نزدیک، گفت: این اعتبارات برای آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، نصب نیوجرسی و روشنایی محورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری آشکارسازی شده است، یادآور شد: تا پایان سال جاری این عدد به ۱۰ نقطه می‌رسد، نقاط حادثه‌خیز پیچ مروارید در شهرستان بروجن و پیچ نگارسنگ در محور شهرکرد به اصفهان در اولویت قرار دارد.

غلامی با تاکید بر اینکه نصب دوربین‌های جدید نظارتی در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: تا پایان سال جاری ۱۰۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان خط‌کشی می‌شود.

اعتبار ویژه به رفع نقاط حادثه‌خیز و تکمیل پروژه‌های راه‌سازی استان اختصاص پیدا می‌کند

سرپرست معاونت عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در واکنش به خبر افزایش چشمگیر حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در محورهای مواصلاتی این استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: باوجود افزایش آمار حوادث جاده‌ای استان، هم‌چنان آمار حوادث جاده‌ای برون شهری در این استان کمتر از متوسط کشوری است، اما یک حادثه جاده‌ای نیز زیاد است.

علی حیدری بیان کرد: تعدادی از پروژه‌های راه‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه با کمبود اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز و تکمیل برخی پروژه‌های راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری مواجه بودیم، گفت: پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار ویژه به این پروژه‌ها در حال انجام است.

حیدری تاکید کرد: یک تقسیم کار بین متولیان صورت گرفته است تا شاهد شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای برون شهری در چهارمحال و بختیاری باشیم.

بهره‌برداری ۸ و نیم کیلومتر از محور شهرکرد_شلمزار در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از بهره برداری ۸ و نیم کیلومتر محور شهرکرد شلمزار در قطعه اول خبر داد و اظهار کرد: در پی اقدات صورت گرفته حدود ۸.۵ کیلومتر از محور شهرکرد_شلمزار محدوده سه راهی خوزستان به سمت طاقانک به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: همچنین عملیات قابل توجهی با حضور بیش از ۸۰ نفر از عوامل مرتبط در محور شهرکرد_شلمزار انجام شد و حدود ۱.۵ کیلومتر نصب نیوجرسی صورت گرفت.

مقصودی خاطرنشان کرد: همچنین خط‌کشی مسیرهای اتصالی، نصب علائم و تابلوها از دیگر اقدامات انجام شده در محور شهرکرد به شلمزار بوده و هم‌اکنون این محور بازگشایی و تردد درحال انجام است.

همچنین رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در محورهای مواصلاتی استان در سال‌جاری، اظهار کرد: متأسفانه بیش‌ترین علل حوادث رانندگی در سال‌جاری بی‌احتیاطی و عامل انسانی بوده است، متأسفانه رانندگان به نکات ایمنی در رانندگی کم توجه شده‌اند.

غلامعلی نوربخش افزود: سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه و خواب‌آلودگی در حین رانندگی از عمده دلایل حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در محورهای مواصلاتی استان است، ۹۰ درصد عوامل حوادث رانندگی عامل انسانی است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که هرچه محورهای مواصلاتی ایمن‌تر شوند، شاهد کاهش حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری باشیم، گفت: اما این‌گونه نیست، باید فرهنگ رانندگی در استان توسط رسانه‌ها تقویت شود.

نوربخش با اشاره به اینکه پلیس با تمام توان در محورهای مواصلاتی برای کنترل ترددها حضور دارد، گفت: حضور پلیس به تنهایی عامل بازدارنده برای کاهش تخلفات رانندگی نیست و به اندازه هر راننده نمی‌توان یک نیرو اختصاص داد تا از حوادث رانندگی جلوگیری کنیم.

رکورد حوادث جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری در حال شکسته شدن است، اگر فکری به حال این مسئله نشود، قطعاً روزهای سیاه در محورهای مواصلاتی استان تکرار می‌شود.

پلیس راه معتقد است عوامل انسانی پررنگ‌ترین عامل در حوادث جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری است و رانندگان این روزها سر به هوا شده‌اند و به قوانین رانندگی بی‌توجه هستند.

رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که تا زمان ایمن شدن تمامی محورهای مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری و استاندارد شدن تمامی خودروهای تولید داخل در کشور راه درازی در پیش است، بنابراین برای حفظ جان خود و سرنشینان خودرو رانندگی ایمن را در دستور کار قرار دهند، زیرا کوچک‌ترین بی احتیاطی حادثه‌ای ناگوار را رقم می‌زند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار