کد خبر: 1177237
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
پزشک هندی بعد از ۴۰ سال به شهر بادرود بازگشت تا از حضورش در این شهر برای پسرش بگوید حضوری که برای مردم بادرود روحیه خودباوری و ایستادگی و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را تداعی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، روز گذشته خبری در بین مردم شهر بادرود شنیده شد، خبر این بود نظیر بیگ پزشک هندی پس از ۴۰ سال به بادرود بازگشته است. این خبر برای عده‌ای عادی، اما برای برخی دیگر از جمله مسن‌ترها جالب و نوستالژیک و برای نکته سنج‌ها هم قطعاً قابل تأمل است.

ماجرا از این قرار است نظیر بیگ، پزشک هندی در دهه ۶۰ که دوران کمبود پزشک در ایران بود از هندوستان راهی ایران می‌شود، قدیمی‌ترها می گویند قبل از نظیر بیگ هم پزشکانی مثل دکتر یوگا در شهر بادرود طبابت می‌کرده‌اند و طبابت پزشکان هندی در بادرود پدیده عجیب و غریبی نبوده، دکتر نظیر بیگ در فاصله سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ در بخش اورژانس و زایشگاه بادرود مشغول به کار بوده است، بسیاری از اهالی بادرود خاطرات خوبی از او دارند و قدردان زحماتش هستند، او این روزها به همراه خانواده‌اش به ایران آمده و ترجیح داده سری به بادرود هم بزند، جایی که خاطره‌ها از آن دارد و روزی روزگاری طبیب دردهای مردمانش و امیدی برای بیمارانش بوده است.

نظیربیگ در مورد هدفش از حضور در بیمارستان بادرود گفت: خواستم به پسرم رضا که در تصویر ملاحظه می‌کنید و روزهای پایانی تحصیلش در اخذ فلوشیپ جراحی ستون فقرات را می‌گذراند، اولین بیمارستانی که به مردم خدمت کردم را نشان بدهم، همچنین با خودم گفتم این انصاف نیست که در ایران باشم و به دیدن مردم بادرود نروم، شهری که انصافاً مردمانش این‌همه خونگرم بوده و همیشه لطف‌شان در طول کل شبانه‌روز شامل حالم بود.

چهل سال پیش وقتی دکتر نظیر بیگ برای اولین بار برای طبابت قدم به شهر بادرود گذاشت، خود را تنها پزشک این منطقه می‌دید، اما امروز پس از گذشت ۴۰ سال، شهر بادرود به‌عنوان شهر پزشک پرور ایران شهره شده است، این شهر ۱۵ هزار نفری اکنون نزدیک به ۵۰۰ پزشک، متخصص و فوق تخصص، دندانپزشکی، داروسازی و سایر زیرشاخه‌های پزشکی دارد. روزی ایران بازار کار پزشکان هندی و پاکستانی و بنگلادشی بود و اکنون به برکت انقلاب اسلامی پزشکان ایرانی برای مردم وطن طبابت می‌کنند و حتی به سایر کشورها هم می‌روند و این یکی از تفاوت‌های بادرود در ۴۰ سال گذشته است.

امروز نه‌تنها ده‌ها پزشک بادرودی در شهر بادرود طبابت می‌کنند بلکه حاذق‌ترین و بهترین پزشکان شهرهای اطراف و حتی پایتخت نیز در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی بادرود حضور دارند، مردم بادرود این تفاوت را دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی می‌دانند، تا پیش از پیروزی انقلاب دسترسی به پزشک برای مردم بادرود و بسیاری از شهرهای کشور دست نایافتنی و سخت بود، اما امروز به جرات می‌توان ادعا کرد در هر کوچه و پس کوچه شهر بادرود یکی دو نفر در رشته پزشکی مشغول تحصیل یا کار هستند و دیگر نیازی به واردات پزشک از سایر کشورها نیست!

اگر دکتر نظیر بیگ چهل سال پیش در میان هم‌وطنانش از تک بودنش در بادرود به‌عنوان یک پزشک خارجی سخن می‌گفت، این بار می‌تواند نتایج مشاهدات خودش را از ایران پس از انقلاب بگوید، شهری که نه‌تنها نیازی به پزشک خارجی و حتی غیربومی ندارد بلکه توانایی اعزام پزشک به کشورهای مختلف را دارد، این نتیجه مبارزه، مقاومت و ایمان مردمی است که برای اعتلای وطن خویش دست به انقلاب اسلامی زدند و پس از انقلاب اسلامی فرصت برابر تحصیل برای همه جوان‌ها پیش آمد و نتیجه آن وجود پزشکان و تحصیل‌کردگانی است که بعضاً از روستاهای دورافتاده و با شایستگی فردی به این مقام و درجه علمی رسیده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار