کد خبر: 1175844
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
عضو کمیسیون بودجه مجلس:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی گندم انگیزه تولید این محصول ر بالا می‌برد، گفت: اگر دولت برای افزایش قیمت خرید گندم متمم بدهد، حاضریم سریع آن بررسی کنیم.

به گزارش جوان آنلاین، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان انگیزه تولید این محصول استراتژیک در کشور را بالا می‌برد.

درخواست برای افزایش قیمت خریدی تضمینی گندم

قیمت خریدی تضمینی گندم افزایش یابد و درخواست واقعی‌سازی قیمت تضمینی خرید گندم توسط دولت عناوین پویشهایی است که در سامانه « فارس من» خبرگزاری فارس ثبت شده و مخاطبان خبرگزاری با ثبت این پویش ها خواستار افزایش قیمت خرید گندم شده اند.

در متن یکی از این پویشها آمده است که با واقعی کردن خرید تضمینی گندم توسط دولت، استقبال از کاشت گندم و خودکفایی کشور در این زمینه بیشتر شده و حرکت کشاورز از کاشت محصولات آب‌بر به‌ سمت محصولات کم آب‌بر و استراتژیک مثل گندم، کنجد، کلزا و ... که باعث استقلال کشاورزان می‌شود، پیش‌ می‌رود.

قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان در سال 1402

امسال بنا بر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

دولت همچنین علاوه بر مبلغ ۱۱ هزار و پانصد تومان قیمت گندم، هزار و پانصد تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان تصویب کرد.

دولت برای افزایش قیمت خرید گندم متمم دهد، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را بررسی می‌کنیم

رحیم زارع با اشاره به قیمت مصوب برای خرید گندم خاطرنشان کرد: این قیمت در حالی است که به دلیل بالا بودن هزینه تولید، گندم کیلویی 20 هزار تومان می‌تواند هزینه‌های تولید در این حوزه را جبران کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اگر دولت برای افزایش قیمت خرید گندم به کشاورزان متمم بدهد، ما در مجلس حاضریم در سریع‌ترین زمان ممکن آن را مورد بررسی و تصویب قرار دهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که معتقد است باید با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان را به تولید بیشتر این محصول تشویق کرد، در این باره به فارس گفت: با افزایش تولید گندم به عنوان یک کالای استراتژیک نیاز ما به گندم در داخل تأمین می‌شود و همین مسئله جلوی خروج ارز از کشور را برای خرید این محصول خواهد گرفت.

زارع اظهار کرد: طبیعی است که سیر واردات این محصول و دیگر محصولات زمینه را برای حضور دلالان و واسطه‌ها فراهم می‌کند و به همین منظور بهتر است تا با افزایش تولید، ضمن تأمین نیاز خود در داخل، جلوی این مسائل را نیز بگیریم.

نرخ خرید تضمینی گندم در سال گذشته (1401) با تصویب شورای قیمت‌گذاری و تأیید این مصوبه در جلسه هیأت دولت، به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و اعلام شده بود که این رقم در سال 1402 طبق مصوبه هیأت دولت به 15 هزار تومان افزایش یافته است.

پایان پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار