کد خبر: 1175634
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
وزیر اقتصاد لبنان:
وزیر اقتصاد لبنان، از نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درخواست کرد تا سیلو‌های گندمی را که در انفجار بندر بیروت ویران شده بود، بازسازی کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، امین سلام، وزیر اقتصاد لبنان، از نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درخواست کرد تا سیلو‌های گندمی را که در انفجار بندر بیروت ویران شده بود، بازسازی کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر اقتصاد لبنان در سومین سالگرد انفجار بندر بیروت اعلام کرد که ۳ هفته پیش پیامی به امیر کویت فرستاده و از او تقاضا کرده که سیلو‌های گندم کشورش را بازسازی کند.

وی گفت: برای تکمیل ابتکار صباح الاحمد الصباح، امیر فقید کویت در ساخت سیلوها، روی حمایت کویت حساب می‌کنیم. پس از نابودی سیلو‌های بندر بیروت، لبنان از نظر امنیت غذایی با چالش‌های بزرگی مواجه است و امروز برای تامین نیاز خود به واردات گندم وابسته است.

وزیر اقتصاد لبنان ابراز امیدواری کرد که به زودی پاسخی از کویت دریافت کند.

وی همچنین افزود که لبنان طرحی را برای توزیع ذخایر استراتژیک غذا در چندین منطقه جغرافیایی طراحی کرده که این طرح با بازسازی سیلو‌ها در بندر بیروت به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و ساخت سیلو‌های جدید در بندر طرابلس به مساحت ۳۵ هزار متر مربع است.

لازم به ذکر است که انفجار بندر بیروت عصر روز ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) در بندر بیروت واقع در بیروت، پایتخت لبنان رخ داد و ساختمان‌های زیادی در منطقهٔ اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. این انفجار بسیار قدرتمند باعث کشته شدن ۲۲۰ نفر و زخمی شدن حدود ۷۰۰۰ نفر و مفقود شدن بیش از ۱۱۰ نفر شد و همچنین بر اساس اعلام فرمانداری بیروت، بیش از ۳۰۰ هزار نفر بر اثر این حادثه بی‌خانمان شده‌اند. شدت انفجار (معادل حدود ۱۰۰۰ تن تی‌ان‌تی) به حدی بود که به عنوان یکی از قوی‌ترین انفجار‌های غیرهسته‌ای تاریخ محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار