کد خبر: 1175334
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: ضوابط آموزشی همکاری با صنایع در شورای عالی گسترش و شورای عالی برنامه‌ریزی تدوین شده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری ۶ دانشگاه صنعتی کشور با یک شرکت خودروسازی اظهار داشت: در سال گذشته اولین بورسیه دانشگاه و صنعت در دانشگاه یزد اجرا شد و با استفاده از این تجربه، ضوابط این نوع آموزش به تصویب مراجع ذی صلاح وزارت علوم رسید.

وی افزود: در روش ارتباط با صنعت در دوره کارشناسی ۱۰۰ واحد به دروس عمومی و تخصصی و ۴۰ واحد به دروس ارتباط با صنعت اختصاص دارد که از این ۴۰ واحد، ۲۵ واحد به دروس مورد نیاز صنعت پیشنهاد دهنده بورسیه و ۱۵ واحد به کار آورزی، کارآموزی و پروژه دانشجویان مرتبط است.

عموعابدینی گفت: در واقع در این روش، ۸ واحد درسی به واحدهای دوره کارشناسی اضافه شده است.

اسامی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی

دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی و تهران در قالب این تفاهم‌نامه با یک شرکت خودروسازی همکاری دارند. و دانشگاه صنعتی شاهرود نیز قبلا با شرکت دیگری قرارداد همکاری منعقد کرده است.

رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی برق الکترونیک، مهندسی متالوژی، مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار، مهندسی شیمی- پلیمر رشته‌های مورد نیاز شرکت خودروسازی در این تفاهم نامه هستند.

ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو به عنوان بورسیه خودروسازی در دفترچه انتخاب رشته های آزمون سراسری که به‌زودی منتشر می شود اعلام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار