کد خبر: 1174615
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
قاسم تبریزی از تلفات سنگین منافقین در عملیات مرصاد گفت و اظهار كرد: در حقیقت عملیات مرصاد، شكست سیاسی، نظامی و روحی منافقین و صدام بود كه باعث ایجاد یك بن بست و بحران برای این گروهك شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد با قاسم تبریزی كارشناس تاریخ معاصر به صورت تلفنی گفتگو كرد.

قاسم تبریزی با اشاره به اینكه ایران در ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۶۷ اعلام كرد قطعنامه سازمان ملل را پذیرفته است و طی نامه‌ای، این موضع را آشكارا اعلام كرد، گفت: قبول این قطعنامه در حقیقت یك ضربه به صدام و منافقین بود.

صدام روز بعد از پذیرش قطعنامه، حمله‌ای را آغاز كرد كه با فعالیت سپاه، ارتش و بسیجیان دفع شد.عملیات مرصاد، شكست سیاسی، نظامی و روحی منافقین و صدام بود.

وی افزود: مسعود رجوی طی سه روز جلسات و فراخوان منافقین، اعلام كرد مردم منتظر ما هستند و به همین جهت باید به سمت تهران حركت كنیم و به زودی در میدان آزادی با مجاهدین ملحق خواهیم شد.

این كارشناس تاریخ معاصر در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از پشتیبانی صدام از حمله منافقین گفت و بیان كرد: روزی كه منافقین حركت خود را از عراق به سمت ایران آغاز كردند، هواپیماهای صدام از بالا شروع به ایجاد فضای رعب و وحشت كرد. آنها همچنین از زمین نیز تمام امكانات برای یك جنگ تمام عیار را در اختیار منافقین قرار دادند.

وی به استعداد نیروهای منافقین اشاره و اظهار كرد: منافقین كه به ایران حمله كردند بین چهار تا پنج هزار نفر تخمین زده می‌شدند. آنها به سمت پل ذهاب حركت كردند تا پیروزمندانه وارد كرمانشاه شوند.

وی اشاره كرد: چون ایران قطعنامه را پذیرفته بود، كسی باور نمی‌كرد حمله دیگری آغاز شود اما در همان هنگام به نیروها در جنوب اعلام شد كه منافقین حمله كردند. وقتی این خبر پخش شد، نیروهای رزمنده از جنوب و غرب به طرف كرمانشاه حركت كردند. از تهران هم بسیجیان و مردم عادی به استعداد زیادی به سمت این شهر حركت كردند. جمعیت به حدی زیاد بود كه ساماندهی مردم مشكل بود.

این كارشناس تاریخ معاصر از تلفات سنگین منافقین در عملیات مرصاد گفت و اظهار كرد: تعداد زیادی از آنها در این عملیات از بین رفتند و تعداد زیاد دیگری هم مجروح و دستگیر شدند. در حقیقت عملیات مرصاد، شكست سیاسی، نظامی و روحی منافقین و صدام بود كه باعث ایجاد یك بن بست و بحران برای این گروهك شد.

تبریزی بیان كرد: مسعود رجوی قبل از حمله جو‌سازی زیادی انجام داده و اعلام كرده بود در سه روز در میدان آزادی خواهیم و در زندان اوین، زندانیان را آزاد خواهیم كرد. متاسفانه یكسری از اعضای منافقین در اوین، باور كرده بودند كه رجوی به كمك آنها می‌آید و به همین جهت دست به اغتشاش در زندان زدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار