کد خبر: 1171956
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
یک جنگنده روسیه با مانور متهورانه یک فروند هواپیمای پیشرفته تجسسی آمریکا را بر فراز خاک سوریه رهگیری کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مقامات آمریکایی از پرواز یک فروند جنگنده روسیه نزدیک یک هواپیمای پیشرفته تجسسی آمریکا بر فراز خاک سوریه و رهگیری آن خبر دادند.

خبرگزای «آسوشیتدپرس» روز سه شنبه در این زمینه گزارش کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه ظهر یکشنبه پرواز خطرناکی را نزدیک هواپیمای «ام سی -۱۲» آمریکا انجام داد و باعث هراس چهار خدمه این هواپیما شد.

سوخو-۳۵ جنگنده چندمنظوره تک خلبان ساخت روسیه با قابلیت مانور بالاست و برای برتری هوایی است. سوخو-۳۵ در ناتو با نام «فلانکر» شناخته می‌شود.

مقامات آمریکایی در زمینه این حادثه گفتند که سوخو-۳۵ روسیه در این ماموریت موفق به رهگیری هواپیمای آمریکایی شد. مقامات نظامی آمریکا این حادثه را تازه‌ترین رفتار ناامن از سوی جنگنده‌های روسی در منطقه عنوان کردند.

طی دو هفته گذشته در موارد متعدد، جنگنده‌های روسیه نزدیک پهپاد‌های «ام کیو-۹» پرواز کردند و آن‌ها را فراری دادند.

یک مقام آمریکایی که مایل به افشای نام خود نبود اظهار داشت که علیرغم این مسئله، هواپیما‌های نظامی آمریکا به پرواز بر فراز خاک سوریه برای نبرد با داعش ادامه می‌دهند. تخمین زده می‌شود که آمریکا حدود ۹۰۰ نظامی در سوریه دارد و افزایش فعالیت نظامی روسیه در سوریه اقدام هماهنگ بین مسکو و دمشق است.

یک مقام عالی‌رتبه وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که کشورش در حال بررسی چندین گزینه برای مقابله با «اقدامات فزاینده خصمانه روسیه» در سوریه است.

پیشتر نیز روسیه با استقرار جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷» جنگنده‌ها و هواپیما‌های نظامی آمریکا را حین پرواز در سوریه رهگیری کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار