کد خبر: 1169765
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت که بنیامین نتانیاهو به امنیت «اسرائیل» ضربه زده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، بنی گانتس رئیس حزب «اردوگاه دولت» در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما اکنون در اوج یکی از چالش‌برانگیزترین و پیچیده‌ترین دوره‌های امنیتی از زمان تأسیس اسرائیل قرار داریم».

وی با اشاره به بحران داخلی کابینه نتانیاهو و ادامه برگزاری اعتراضات در فلسطین اشغالی افزود: «نتانیاهو به امنیت اسرائیل ضربه زده است».

تلاش کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی برای تسلط بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی این رژیم و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه اصلاحات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفتگو شود که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است، اما تشدید تنش‌های اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که لاپید و گانتس که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند به تازگی مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست‌ها و سران سیاسی و نظامی آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار