کد خبر: 1168237
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
یک گام تا تحقق وعده‌ای دیگر
طرح بزرگ راه‌آهن اردبیل- میانه پس از حدود ٢ دهه از آغاز احداث آن، پاییز امسال و در دور دوم سفر استانی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، نشست پیگیری و بررسی رفع موانع در تکمیل طرح ریلی میانه -اردبیل امروز دوشنبه به ریاست محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و با حضور استاندار اردبیل، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل و نمایندگانی از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صمت، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مستضعفان در ساختمان کوثر برگزار شد.

محسن منصوری طرح راه آهن اردبیل - میانه را از طرح‌های مهم، محوری و اقتصادی سامانه ریلی کشور عنوان کرد و گفت: عملیات ساخت این طرح ریلی حدود ۲۰ سال پیش در کشور آغاز شده و مردم اردبیل نسبت به این طرح ملی مطالبه جدی دارند و رئیس‌جمهور هم در سفر استانی به اردبیل و در بازدید از این طرح گفته بود انتظار مردم استان برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این پروژه که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود و باید با جدیت تکمیل شود، حال با افتتاح آن، یکی از وعده‌های دولت سیزدهم‌محقق می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: پس از سفر رئیس جمهور به استان اردبیل حدود ٢ هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل این طرح اختصاص یافت که در نوع خود کم نظیر است و در نشست امروز قرار شد مصالح باقی مانده این طرح توسط بنیاد مستضعفان و ریل مورد نیاز هم از سوی ذوب آهن تامین شود.

منصوری تاکید کرد: طی ٢ ماه آینده نیز ٣٠٠ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه به این طرح تخصیص می‌یابد که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده، پاییز امسال این طرح با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد و مردم عزیز طعم شیرین این خدمت را حس کنند. راه‌آهن میانه - اردبیل یکی از طرح‌های ریلی در دست اجرای کشور است که با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار