کد خبر: 1163238
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
علی رغم تکذیب پی در پی مسئولان
آنچه مهم است در قدم اول هوشیاری مسئولان و در قدم مهمتر عملکرد درست و شفاف رسانه‌ها در جلوگیری از این نوع بلوا سازی و ایجاد فتنه با ایجاد بحران‌های فیک اقتصادی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  جهان نیوز، این روز‌ها بازار‌های مختلف در حالت متفاوتی قرار گرفته اند. حباب‌های شکل گرفته در حال شکسته شدن و قیمت‌ها در بازار‌های مخالف در حال ریزش است. آنچه از شرایط امر پیداست برخی از بازیگران رسانه‌ای سعی دارند با مداخلات خود بازار را به نفع غرایز سیاسی‌شان بهم بریزند. از این روست که بحران سازی سیاسی با تولید اخبار فیک و جعلی در دستور کار این رسانه‌ها که برخی داخلی و برخی ضدانقلابی هستند که با یک خط به هم متصل شده اند، قرار گرفته است.

در همین باب دیده می‌شود که اخباری در حوزه مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌شود. دولت رئیسی بر خلاف دولت روحانی که همه چیز را متاثر از برجام جلوه می‌داد و حتی آب خوردن و اشتغال و ازدواج جوانان را نیز به برجام متصل می‌کرد، همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نچید و دیپلماسی فعال همه جانبه‌ای را در دستور کار خود قرار داد.

در این حیطه مذاکرات برجام هم مسکوت نماند و مذاکرات انجام می‌شد، اما برای اینکه مانند دولت قبل همه چیز و روند بازار به مذاکرات گره نخورد، اخبار آن چندان در رسانه‌ها منعکس نمی‌شد. این درحالی است که کارشناسان معتقدند مذاکرات برجام که در دوران ظریف که این روز‌ها سخنانش پرهیاهو شده است، روند مذاکره برای مذاکره و نه نتیجه محور بود که کشور را معطل خود نگه می‌داشت. حالا، اما برخی با خبرسازی‌های دوگانه که با همان روش دولت روحانی تزریق امیدواری جعلی و ناامیدسازی جامعه همراه شده اخباری را درباره مذاکرات هسته‌ای با کلیدواژه توافق موقت منتشر کردند که باعث رکود هر چه بیشتر بازار شود و بعد از آن با اخبار بد و ناگوار شوک به جامعه ایجاد کرده و بحران سیاسی اقتصادی در جامعه ایجاد کنند.

این در حالی است که موضع جمهوری اسلامی در مذاکرات رفع تحریم‌ها کاملا واضح و مشخص است و همواره تاکید شده است که ایران عزمی برای توافق موقت ندارد.

این حربه سیاه به همین موضوع ختم نمی‌شود. یعنی در مسائل مهم و بعضا حساسیت زا دیگر مانند گرانی بنزین که سابقه بلوا در آن وجود دارد این خبرسازی‌ها همزمان قوت گرفت.

این درحالی است که دولتمردان سیزدهم بار‌ها در تریبون‌های مختلف عنوان کرده اند که دولت قصد گرانی بنزین را ندارد. این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که برخی با خط خبری ایجاد بلوا و جرقه اغتشاشات جدید در سال جاری توپ‌های رسانه‌ای خود را پر می‌کنند.

آنچه مهم است در قدم اول هوشیاری مسئولان و در قدم مهمتر عملکرد درست و شفاف رسانه‌ها در جلوگیری از این نوع بلوا سازی و ایجاد فتنه با ایجاد بحران‌های فیک اقتصادی است.

امسال با توجه به اینکه سال برگزاری انتخابات مجلس است برای برخی از گروه‌های سیاسی نیز ایجاد شوک اقتصادی به جامعه بسیار مهم است تا از این آب گل آلود ماهی خود را بگیرند؛ چراکه تنها موضوعی که می‌تواند آنان را روی صندلی سبز مجلس بنشاند اجرای تاکتیک " آلزایمر سیاسی" و مشغول سازی و انحراف افکارعمومی به طرز و شدتی که عملکرد ضعیف انان از یاد مردم برود و آنان به موارد دیگری فکر کنند و در انتخاب خود این موارد را لحاظ کنند. هرچند که بازی بحران سازی به نفع کشور نیست، اما این گروه‌های غوغاسالار با انتحار سیاسی خود قصد دارند، گذشته‌ای که آنان را حذف کرده را پاک کنند و جالبتر اینکه رسانه‌های ضدانقلاب نیز همدست آنان در این دروغ پراکنی می‌شوند تا آرامش کشور را بهم بریزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار