کد خبر: 1158577
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

امروزه در بازار فرش آریاس، انواع فرش‌های دستباف ایرانی زیبایی بی‌بدیل و بی‌نظیری دارند و به طرح و نقش‌های فوق‌العاده‌شان از محبوبیت خاصی در میان افراد برخوردار هستند. به‌طورکلی فرش یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری دکوراتیو محسوب می‌شود و در اغلب خانه‌های ایرانی استفاده می‌شود. قالی دستباف یکی از گران‌ترین و بهترین فرش‌هایی است که می‌توان برای زیبایی منزل به کار برد. فرش دستباف ایرانی یکی از اجزای لوکس و جدانشدنی در هر خانه محسوب می‌شود. علاوه بر این نمی‌توان جایگاه ویژه فرش را در زمینهٔ طراحی کلاسیک انکار کرد.

چراکه در اغلب مواقع تصور فضای کلاسیک و لوکس بدون فرش دستباف امکان‌پذیر نیست! امروزه در بازار فرش دستباف تنوع و رنگ زیادی وجود دارد که نیاز تمام افراد را برآورده می‌سازد. از انواع فرش‌های دستباف ریزنقش گرفته تا گلیم، گبه و جاجیم‌های رنگی و مدرن. شما می‌توانید برای دکوراسیون منزلتان از انواع گبه‌ها و جاجیم‌های رنگی دستباف استفاده کنید، چراکه گزینه مناسبی برای خانه شما محسوب می‌شوند.

ویژگی‌های فرش دستباف

به‌طورکلی در بافت فرش دستباف متریالی که استفاده می‌شود کاملاً طبیعی است و هیچ نوع الیاف مصنوعی در آن استفاده ‌نشده است. قالی دستباف با تنوع طرح و رنگ خود آرامش را به خانه می‌بخشد و زیبایی دکوراسیون منزلتان را دوچندان می‌کند. در زمان گذشته از الیافی با رنگ متنوع بافت فرش استفاده می‌شد، اما در حال حاضر رنگ‌های خنثی مثل بژ و خاکستری که از رنگ‌های کلاسیک محسوب می‌شوند در بافت فرش رواج یافته‌اند. رنگ‌های روشن مثل کرم و سفید نیز طرفداران خاص خود را دارند.

چیزی که سبب زیبایی فرش‌های دستباف می‌شود استفاده از طرح‌های زیبا و الگوهای هندسی است. قالیچه‌های دستباف را می‌توان در هر فضایی از خانه پهن کرد، از جمله اتاق‌خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن و راهرو. قالی‌های دستباف با هر نوع دکوراسیون داخلی به‌خوبی هماهنگ می‌شوند و ترکیب‌های به‌کاررفته در آن‌ها از طبیعت الهام می‌گیرد و دکوراسیونی گرم و صمیمی در خانه شما ایجاد می‌شود. قیمت انواع فرش دستباف و ارزش هنری آن‌ها در برابر فرش‌های معمولی بسیار بالاتر است.

  1. استفاده از فرش دستباف در دکوراسیون مدرن

از ویژگی‌های ممتاز فرش‌های دستباف می‌توان به هماهنگی آن‌ها با دکوراسیون‌های مدرن و امروزی اشاره کرد. اگر فرش دستباف را برای دکوراسیون مدرنی می‌خواهید که ترکیب رنگی استفاده‌شده در آن تم رنگی روشن است و بافت کمی دارد، بهتر است از فرش‌های دستباف با رنگ تیره استفاده کنید که طرح‌های بزرگی دارند. علاوه بر این؛ حتی اگر در خانه کوچکی باشید که نور کمی در فضا وجود دارد و از رنگ‌های تیره استفاده‌شده، بهترین کار این است که فرش‌های دستباف با نقش و طرح‌های ساده و رنگ روشن انتخاب کنید.

  1. استفاده از فرش دستباف در دکوراسیون کلاسیک

سبک کلاسیک، سبکی است که جزئیات زیادی را می‌طلبد تا بتواند به اصل خود نزدیک‌تر شود. اگر در منزلتان از سبک کلاسیک استفاده می‌کنید، فرش‌های دستباف با طرح و نقش پرکار می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. البته توجه داشته باشید که فرش دستباف در دکوراسیون کلاسیک به یک سری اصول بستگی دارد و باید جزئیات زیادی داشته باشد. علاوه بر این؛ همیشه مساحت خانه را نیز در نظر بگیرید، هرچه فضای خانه کوچک‌تر باشد، باید طرح و نقش‌های فرش بزرگ‌تر باشد. چراکه طرح‌های ریز مناسب فضاهای کوچک نیستند.

  1. استفاده از فرش دستباف در دکوراسیون سنتی

امروزه ایجاد فضای سنتی در اغلب خانه‌ها رواج یافته و فرش‌های دستباف آنتیک یا قدیمی برای دکوراسیون داخلی‌ به سبک سنتی و روستیک بسیار استفاده می‌شود. فرش‌های دستباف برای فضاهای سنتی باید دارای نقش و نگارهای با اصالت و قدیمی باشد. البته بهتر است که از این فرش‌ها در سبک‌های کلاسیک و مدرن استفاده نکنید، چون نوعی بی‌نظمی در فضای خانه شما ایجاد می‌شود و ظاهر خانه خیلی شلوغ به نظر می‌رسد. اگر از فرش دستباف در خانه‌های سنتی استفاده می‌کنید؛ در کنار آن از پشتی‌های سنتی و نشیمن‌های قدیمی و صنایع‌دستی قدیمی هم استفاده کنید تا فضا زیباتر و سنتی‌تر شود.

جذابیت فرش دستباف در دکوراسیون داخلی

  1. استفاده از فرش دستباف برای راهرو

از جمله عوامل تأثیرگذار در خرید فرش‌های دستباف، استفاده از آن‌ها برای فضاهای مختلف است. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید فرش دستباف را در راهرو استفاده کنید باید از فرش با طرح‌های تکراری و ممتد استفاده کنید. علاوه بر این؛ دکوراسیون راهروها در هر منزلی چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و استفاده از یک فرش با نقش و طرح‌های شلوغ، حس و حالی جذاب و نو به منزلتان می‌بخشد.

  1. استفاده از فرش دستباف برای اتاق‌ خواب

اگر قصد خرید فرش برای اتاق خواب را دارید بهتر گزینه انتخاب فرش دستباف است، چراکه این فرش جلوه‌ای دوست‌داشتنی و زیبا به اتاق‌خواب می‌بخشد و درنهایت محیطی صمیمی و گرم را ایجاد می‌کند. در حال حاضر اکثر افراد رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری را برای اتاق‌خواب انتخاب می‌کنند. به همین دلیل بهتر است برای اتاق‌خواب فرشی با رنگ غالب که نقش‌ و نگارهای با ظرافتی دارد را انتخاب کنید تا‌ بافت جذاب و دل‌نشینی را به فضای مینیمال و ساده اتاق بدهد.

  1. ایجاد تضاد با فرش دستباف در خانه

در برخی مواقع یکدستی و یکرنگی در فضای منزل سبب بی‌روح شدن و یکنواختی فضا می‌شود. برای روح بخشیدن به فضای خانه و جذابیت بیشتر سعی کنید از فرشی استفاده کنید که طرح و رنگ متفاوت‌تری با وسایل داشته باشد تا کمی تضاد در فضا سبب روح بخشی شود.

جذابیت فرش دستباف در دکوراسیون داخلی

  1. استفاده از رنگ های مکمل فرش

برای جذابیت و زیبایی فضا سعی کنید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید، به‌طوری‌که شما می‌توانید بعد از انتخاب فرش دستبافت وسایل دیگر مثل کوسن‌ها، پرده و مبلمان را در رنگ‌های مکمل فرش تهیه کنید تا جلوه زیبایی در فضا ایجاد شود.

  1. جای خالی در برخی فضاهای خانه

بهتر است برخی قسمت‌های خانه از جمله لبه دیوارها را خالی بگذارید. با شلوغی فضای خانه فقط آنجا را شلوغ کرده و فضای خانه کوچک‌تر دیده می‌شود. اگر مقداری فضای خالی در خانه وجود داشته باشد، محیط خانه بزرگ‌تر و زیباتر خواهد شد.

 

سخن پایانی

در انتخاب فرش دستباف سبک زندگی و فرهنگ دو عامل بسیار تأثیرگذار هستند. برای انتخاب رنگ و نوع فرش بهتر است بدانید اگر با کفش در خانه رفت‌وآمد کنید یا مهمانی‌ها اکثر به‌طوری است که با کفش روی فرش پا می‌گذارند و یا کودک نوپا دارید، سعی کنید فرشی با طیف رنگی تیره انتخاب کنید تا کثیفی را دیرتر نشان دهد. در این صورت مجبور نیستید در مدت‌زمان کوتاه فرش را بشویید و فرآیند شستشوی آن دیرتر و راحت‌تر خواهد بود.

به‌طورکلی فرش‌های دستباف در هر سبک و دکوراسیونی از خانه چه مینیمال یا کلاسیک یا مدرن، حس آرامش و گرما را به فضا می‌بخشند. فرش می‌تواند اجزای دکوراسیون داخلی اتاق را با یکدیگر پیوند دهد. درصورتی‌که چیدمان دکوراسیون داخلی منزل به‌طور مناسب انجام شود، فضای خانه به مکانی دنج و آرام تبدیل می‌شود و فضا بزرگ‌تر دیده می‌شود. علاوه بر این اگر می‌خواهید دکوراسیون منزلتان بزرگ‌تر و زیباتر به چشم آید حتماً جهت خرید و آشنایی با قیمت انواع فرش دستباف از مشاوران سایت آریاس کمک بگیرید تا دراین‌باره شما را راهنمایی کنند.

 

این مطلب تبلیغاتی است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار