کد خبر: 1156711
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
طرح موضوع راهبردی «نفوذ» از سوی رهبر معظم انقلاب در شهریور ۱۳۹۴ و تکرار و بسط محتوای آن، سبب نگارش و چاپ کتاب "موریانگی" شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، کتاب "موریانگی" نوشته محمد رستم‌پور همراه با نگاهی موشکفانه به بخشی مهم از بیانات رهبر معظم انقلاب به چاپ رسید و در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.

طرح موضوع راهبردی «نفوذ» از سوی رهبر معظم انقلاب در تاریخ بیست و پنجم شهریورماه 1394 و تکرار و بسط محتوای آن در تاریخ 11 آبان ماه و چهارم آذرماه همان سال، سبب شد ذهن و بیان نخبگان، مسئولان، جوانان، گروه‌ها و اقشار مختلف مردم به سوی اشارات جدید رهبر معطوف شود.

رخدادی که بعد از آشکار شدن بدعهدی و پیمان‌شکنی آمریکا در اجرای برجام، شرایط جدیدتری پیدا کرد و حتی این پرسش را پیش روی افراد و گروه‌های دغدغه‌مند و فکور انقلاب قرار داد که ادبیات نفوذ چیست؟ این کلمه در بیان رهبر معظم انقلاب چه معنایی دارد؟ آیا می‌توان برای این کلمه، یک منظومه واژگان تدارک دید؟ الزامات و پیش‌نیازهای فهم مقصود ایشان چیست؟

تلاش برای پاسخگویی به این پرسش‌ها در کنار اعتراض به کردار نادرست و رایج سیاسیون و روزنامه‌ها در استفاده جناحی و مقطعی از ادبیات ایشان که معمولاً سبب انحراف افکار عمومی و اذهان نخبگان جامعه از رهنمودهای ایشان می‌شود، انگیزه اساسی تدوین بیانات ایشان در حوزه ادبیات «نفوذ» در یک مجموعه تقسیم‌بندی‌شده است. متأسفانه بیان ایشان در زمان ایراد، با تفاسیر و تحلیل‌های غرض‌آلود و جانبدارانه همراه می‌شود و راه تبیین هنرمندانه و تشریح خلاقانه بیانات حساس ایشان را می‌بندد.

کتاب «موریانگی» در 320 صفحه و به قلم محمد رستم‌پور در پی آن است که ادبیات نفوذ را در یک چارت منسجم ارائه دهد. این کتاب پنج فصل دارد که عناوین آن عبارتند از: «چرایی و چیستی نفوذ»، «عرصه‌ها و شیوه‌های نفوذ»، «اقسام، آماج و اهداف نفود»، «مکمل و موانع نفوذ» و «پیوست‌ها»ی کتاب که نمودار درختی مطالب فصل‌های گذشته است.

این کتاب توسط مؤسسه انتشاراتی ایران منتشر شده و به گفته نویسنده، حاصل مطالعه کامل بیانات رهبر معظم انقلاب از سال 1368 تا پایان شهریور 1395 است.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار