کد خبر: 1156152
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
معاون رئیس جمهور:
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: راه آهن میانه – تبریز با توجه به اهمیت اقتصادی و راهبردی در نهایت ظرف یکی دو ماه آینده توسط شخص رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید و نه تنها اثرات خود را در سطح استان آذربایجان شرقی بلکه در منطقه شمال غرب کشور خواهد گذاشت.

به گزارش جوان آنلاین از تبریز، محسن منصوری صبح سه شنبه در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت خط راه آهن میانه – تبریز اظهار داشت: این استان اهمیت ویژه ای برای دولت دارد و به همین دلیل رئیس جمهور به صورت شخصی موضوعات مربوط به آذربایجان شرقی را پیگیری می کنند و در سفر استانی سال گذشته نیز منابع و اعتبارات مناسبی برای پیشبرد پروژه های استان مصوب شده است. 

وی ادامه داد: در کمتر از ۱۰ ماه پس از سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی بیش از ۷۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبات این سفر محقق و وارد استان شده که اتفاق مهمی است چرا که در حقیقت این منابع در زمانی کمتر از یک سال زمینه ساز نهضت عمرانی گردیده و وقتی این رقم وارد چرخه اجرایی پروژه ها می شود، به عنوان یک اهرم موجب کارهای بیشتری می شود و اثرات مضاعفی در حوزه های مختلف خواهد داشت. 

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بخشی از این اثرات در بازدیدهای امروز مشخص بود و پروژه های که بیش از ۱۰ سال نیمه تمام و راکد بر زمین مانده بودند، اکنون فعال شده اند و راه آهن میانه - تبریز یکی از مهمترین این پروژه ها محسوب می شود که با تزریق اعتبارات سفر استانی تقریباً تکمیل شده و به مرحله بهره برداری رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه این پروژه در اولین فرصت با حضور شخص رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، گفت: بهره برداری از این پروژه در واقع تحقق یکی از مطالبات قدیمی مردم آذربایجان شرقی است و نه تنها از نظر عمرانی و اقتصادی بلکه از لحاظ خدمات رفاهی و عمومی به مردم تحولات بزگی را در استان رقم خواهد زد.  

منصوری از تکمیل این پروژه به لحاظ فنی خبر داد و تصریح کرد: راه آهن میانه – تبریز با توجه به اهمیت اقتصادی و راهبردی در نهایت ظرف یکی دو ماه آینده توسط خود رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید و نه تنها اثرات خود را در سطح استان آذربایجان شرقی بلکه در منطقه شمال غرب کشور و استان های مجاور نیز نشان خواهد داد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر