کد خبر: 1156123
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
اهتمام ویژه رئیس جمهور به مسائل استان آذربایجان شرقی
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان آذربایجان شرقی، گفت: دولت منابع خوبی برای استان تخصیص داده و سرمایه‌گذاران هم به صورت جدی فعال هستند و امیدواریم که مجموعه اقدامات دولت و بخش خصوصی، منجر به تحولات چشمگیر و اساسی در سطح منطقه شود.

به گزارش جوان آنلاین از تبریز، محسن منصوری در حاشیه بازدید از پروژه سامان‌دهی مجموعه تاریخی مقبرة‌الشعرا، ضمن قدردانی از اهتمام جدی استاندار و تلاش‌های مسئولان استان در پیگیری مسائل و مشکلات، گفت: مسائل استان آذربایجان شرقی برای دولت و شخص رئیس جمهور اهمیت ویژه‌ای دارد و در سایه توجه خاص دولت، کارهای بزرگی در سطح استان شروع شده و در جریان سفر استانی رئیس جمهور هم مصوبات بسیار خوبی برای استان تصویب شد.

 
وی خاطرنشان کرد: در مدت کمتر از یک سال بعد از سفر استانی، بالغ بر 7200 میلیارد تومان از تعهدات دولت برای استان آذربایجان شرقی محقق شده که این اتفاق بزرگ و مهمی است و به یک نهضت عمرانی و اقتصادی در استان منجر شده است.
 
منصوری افزود: قطعاً کاری که با ورود این منابع به استان انجام شده، بسیار بیشتر از میزان منابع بوده و بخشی از کارهایی که چندین سال متوقف بود فعال شده است.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اتمام عملیات اجرایی و فنی ایستگاه راه‌آهن خاوران و محور ریلی بستان‌آباد- تبریز، گفت: با انجام هماهنگی‌های درون‌دستگاهی، این پروژه در اولین فرصت با حضور رئیس جمهور افتتاح و این مطالبه قدیمی مردم تبریز، آذربایجان شرقی و شمال‌غرب کشور محقق خواهد شد که از نظر عمرانی، اقتصادی و خدماتی نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
 
منصوری درخصوص عملیات اجرایی کمربندی دوم جنوبی تبریز به‌عنوان بخشی از آزادراه تبریز- ارومیه نیز گفت: این پروژه با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و کار آن خوب پیش‌می‌رود و دولت هم برای تامین اعتبار و تسهیل در فرایند تملک زمین‌های مورد نیاز از طریق تهاتر مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.
 
وی درخصوص پروژه‌های بهداشت و درمان استان، گفت: پروژه‌های بیمارستانی خوبی در استان شروع شده و اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد سطح سرانه بیمارستانی استان از 1.8 تخت به 2 تخت به ازای هر یک‌هزار نفر می‌رسد که سطح استاندارد و قابل قبولی است.
 
منصوری، پروژه سامان‌دهی مقبرة‌الشعرا را از نظر فرهنگی، پروژه‌ای بسیار مهم دانست و گفت: برخی گره های مدیریتی در این پروژه وجود داشت که با ابتکار استاندار، مدیریت شده و دولت هم منابع لازم را تامین کرده و فاز اول آن در خرداد ماه امسال افتتاح می‌شود.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور با قدردانی از میزبانی بسیار خوب مردم تبریز و آذربایجان شرقی، گفت: امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه های عمرانی و اقتصادی استان هستیم و بسیار بیشتر از منابعی که دولت تامین کرده، سرمایه‌گذاری در استان اتفاق افتاده است و امیدواریم که با همت مسئولان دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد تحولات چشمگیر و اساسی در سطح استان و منطقه باشیم.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین پیش از حضور در مجموعه تاریخی مقبرة‌الشعرا، از عملیات اجرایی پروژه کمربندی دوم جنوبی تبریز (قطعه 6 آزادراه تبریز- ارومیه) بازدید و در نشستی با مسئولان استان و مجریان پروژه، موانع و مشکلات پیش روی آن را بررسی کرد.

تداخل محور مصوب آزادراه با آزادراه تبریز- سهند، زمین‌های شهرک اندیشه و دکل برق فشار قوی در محدوده این قطعه از موانع اجرای طرح است.

قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۲۸ کیلومتر که از آن به عنوان کمربندی دوم تبریز نام برده می‌شود به صورت مشارکتی بخش خصوصی و دولت کلید خورده است و یک شرکت بومی به عنوان سرمایه‌گذار ۶۰ درصد این پروژه را بر عهده گرفته که تاکنون ۳۵ درصد این پروژه به اتمام رسیده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر