کد خبر: 1152855
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
مدیر رادیو فرهنگ:
کاظمی دینان گفت: اگرچه ممکن است هر رسانه جدیدی که روی کار بیاید اثرگذاری رسانه قبلی را کم کند، اما نمی‌تواند به طور کامل جای آن رسانه را بگیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید مرتضی کاظمی دینان، مدیر رادیو فرهنگ در برنامه «صبح‌بخیر ایران» درباره سالگرد تاسیس رادیو گفت: از مشخصه‌های رادیو می‌توان به گرم بودن آن اشاره کرد. یعنی رادیو رسانه‌ای ساده و صمیمی است که مانند یار همراه در همه جا با افراد است.

کاظمی دینان ادامه داد: رادیو رسانه‌ای است که شما می‌توانید در کنار کار‌های مختلفی که انجام می‌دهید، به رادیو هم گوش کنید. شاید این ویژگی خاص رسانه باعث شود افراد دلبسته رادیو شوند.

مدیر رادیو فرهنگ درباره تاریخچه رادیو توضیح داد: در ۴ اردیبهشت سال ۱۳۱۹ اولین فرستنده بی‌سیم در ایران شروع به کار کرد. رادیو تهران به مدت ۷ تا ۸ ساعت برنامه به مخاطبان ارائه می‌داد. برنامه‌های این شبکه عمدتاً موسیقی، اخبار، موضوعات اجتماعی و ... بود.

به گفته وی، به تدریج موج رادیو تقویب شد. در سال ۱۳۲۷ اولین فرستنده جدی و قوی رادیو شروع به کار کرد. در میدان ارگ هم یک استودیو برای رادیو اختصاص داده شد که الان رادیو نمایش در آنجا مستقر است. به تدریج فرستنده‌های متعددی شروع به کار کرد. تا اینکه رادیو‌های متعددی تاسیس شدند. رادیوی عمومی، رادیوی تخصصی و رادیوی خاص گروه‌های سنی مختلف شکل گرفتند.

کاظمی دینان در پاسخ به این سوال که باتوجه به همه‌گیر شدن فضای مجازی برای حفظ مخاطبان چکار می‌کنید، تصریح کرد: اگرچه ممکن است هر رسانه جدیدی که روی کار بیاید اثرگذاری رسانه قبلی را کم کند، اما نمی‌تواند به طور کامل جای آن رسانه را بگیرد. یعنی نیاز به شنیدن نیازی است که فقط از طریق رسانه رادیو برآورده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار