کد خبر: 1150957
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
رئیس مجلس گفت: روز قدس و به صحنه درآمدن امت اسلامی نقاب از چهره جنایتکار رژیم صهیونیستی و این رژیم کودک کش، جانی و نامشروع برداشته شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس با اشاره به چگونگی شکل گیری رژیم صهیونیستی گفت: همه ما می‌دانیم که ریشه این رژیم جعلی صهیونیستی در بعد از فروپاشی دوران عثمانی در جنگ جهانی اول است. انگلیسی‌ها پیشتاز و پایه گذار این بحث بودند که در نهایت در سال ۱۹۴۸ و بعد از جنگ جهانی دوم انگلیس و آمریکا توانستند این دستگاه استکباری و رژیم جعلی را با خیانت شورای امنیت در سازمان ملل به رسمیت درآورند.

قالیباف گفت: در همان سال، بخشی از کشورهای اسلامی در یک جنگ مفصل شرکت کردند اما با خیانت شورای امنیت و آتش بس که دادند، زمینه تثبیت این رژیم منحوس فراهم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: و بعد از آن هم در سال‌های متعدد یعنی در سال ۱۹۵۶ و سال ۱۹۶۷ و در سال ۱۹۷۳ کشورهای اسلامی در این مقاطع جنگ‌های متعددی را شروع کردند اما در هیچکدام از این جنگ‌ها چون حمایت دستگاه استکباری و در رأس آن انگلیس و آمریکا از صهیونیست‌ها بود، موفق نشدند و چندین میلیون از مسلمانان را آواره کردند و آنان را به شهادت رساندند. نهایتاً در سال ۱۹۷۹ اولین بحث سازش که یک تصمیم ننگین بود با قرارداد کمپ دیوید در زمان انور سادات در مصر رقم خورد.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۳ پیمان اسلو بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین رقم خورد و در سال ۱۹۹۴ باز بین اردن و اسرائیل این قرارداد مجدداً بسته شد. یعنی ما یک دوره جنگ را سپری کردیم و یک دوره تسلیم کشورهای اسلامی با فشار دستگاه استکباری پیش آمد اما درست در سال ۱۹۷۹ که قرارداد کمپ دیوید بسته شد که مصادف با انقلاب اسلامی شد.

قالیباف متذکر شد: امام خمینی (ره) در سال ۵۸ بعد از سی و اندی سال از این فراز و نشیب‌ها مسیر فلسطین و جهان اسلام را با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در جهان اسلام و عرصه بین المللی متفاوت کردند.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) با ابتکار خودشان مردمی سازی و جهانی‌سازی فلسطین را در دستور کار قرار دادند و این را تبدیل به یک سنت سیاسی کارآمد و یک مناسک سیاسی قوی کردند و با روز قدس و به صحنه درآمدن امت اسلامی و با رویکرد انقلاب اسلامی اینگونه شد که نقاب از چهره جنایتکار و رژیم صهیونیستی و این رژیم کودک کش، جانی و نامشروع برداشته شد. تروریست در ذات این رژیم است.

قالیباف تاکید کرد: ما باید با دقت بیشتر پیش برویم. بدون شک دشمن بر ضعف‌های ما سوار خواهد شد و ما باید نقاط ضعف خود را از بین ببریم. اگر دشمن به فکر حرکت نظامی علیه ما نیست، به این دلیل است که ما در این عرصه به قدرت بازدارندگی رسیدیم. همه کشورهای اسلامی بدانند قدرت جمهوری اسلامی ایران نه تنها تهدیدی برای کشورهای اسلامی نیست، بلکه ما به دنبال امنیت همه کشورهای جهان اسلام هستیم.

وی اظهار داشت: دولت هر قانونی برای رفع مشکلات اقتصادی و رشد تولید و مهار تورم بخواهد، ما در مجلس آمادگی داریم تصویب کنیم. در برنامه هفتم توسعه که تا پایان اردیبهشت ماه به مجلس ارائه می‌شود، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

قادریم در یک برنامه پنج ساله به ثبات اقتصادی برسیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما با درایت، تلاش و برنامه‌ریزی دقیق و مجاهدانه وارد میدان شویم و نیت‌های خود را خالص کنیم و برای خدمت به مردم و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا و خدمت مردم و اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در میدان باشیم، مطمئن باشید که ما قادریم بر اساس یک برنامه پنج ساله که در دست است، ان شاالله به ثبات اقتصادی برسیم و بنده تردیدی در این موضوع ندارم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار